Merkitty: Antti Viitamäki, Arto Kuivanen, Auri Saari, Erkki Vuokila, Hannu Salokangas, Harto Hakonen, Ilmo Juhani Liljeroos, Johanna Kurkela, Kari Vaalamo, Markku Mäkelä, P. A. Manninen, Petri Kuhno, Tapio Lähteenmäki, Teemu Pallonen, Tuomas Holopainen
- Tämä aihe sisältää 233 vastaukset, 1 ääni, ja päivitettiin viimeksi 26.8.2021 10:20 Tapio toimesta.
- JulkaisijaArtikkelit Kommentit
- YussufVieras
Yksi risteävissä on väärin, kuten huomasitkin. Sitten arvaamaan piilokirjainta ja googlettamaan. Sana alkaa samoin niinkuin moni muukin mittayksikkö.
MarileeVierasKiitos. Ristikko ratkaistu. Itseltä vain menasi usko loppua.
TapioSivustovastaavaOlen pienellä lomareisulla ja vastailen ongelmiin keskiviikosta alkaen. Kiva, että Yussuf vinkkasi.
Kuvan latauksen kanssa on toisinaan ongelmia. Joskus vain tilapäisiä, mutta joskus tallennustaulukko täytyy luoda uudestaan.
Sain tämän kommentin aikoihin sitä kautta kuvia. Testasin myös itse kuvien lähetystä ja totesin lähetyksen toimivan. Palvelun tarjoajan tietokantapalvelimella on siten satunnaisesti vaikeuksia käsitellä isoja tietueita. Lähetystä pitää kokeilla sitten jonakin toisena ajankohtana.
Jelpataan toisiamme (auttamisperiaatteet). Tsättäile ristikostasi kanssani Magmassa (ohjeet - video).
Nyt on oikea talvi ainakin jossain päin Suomessa! ⛷️
- - - Saatan välillä estää kirjautumatta kirjoittamisen - siksi ja muistakin syistä suosittelen kirjautumista.
Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkkejä tekoälysovellusten käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -MarileeVierasSivu 6. Pääkuvan alla, visiittipaikkoja- vihjeen viereinen kuva. Olen katsonut sitä lisävalolla ja suurennuslasilla.. En kertakaikkiaan näe mitä siinä kuvassa on. Ristikko on valmis lukuunottamatta tuota pääkuvan alapuolella olevaa muutaman vaakarivin tilaa.. Olen kirjoittanut kirjaimia ja ottanut ne pois…
MarileeVierasNyt minulla välähti, vaikken kuvasta edelleenkään saa selkoa, keksin mielestäni oikeat sanat.
MarileeVierasVielä sivun 6 ristikosta, huomasin että yksi ruutu on tyhjänä. Aikalailla korkeussuunnassa puolivälissä lähempänä oikeaa reunaa.
Vihjesanat; – ekko, – ukko
Ymmärrän että vastaus on monikossa, mutten keksi yhtäkään yhdistävää 4 kirjaimista monikko sanaa. Minulla on a?it, eikä siihen saa mitään järkeä…
TapioSivustovastaavaSain siihen erisnimen.
Vielä sivun 6 ristikosta, huomasin että yksi ruutu on tyhjänä. Aikalailla korkeussuunnassa puolivälissä lähempänä oikeaa reunaa. Vihjesanat; – ekko, – ukko Ymmärrän että vastaus on monikossa, mutten keksi yhtäkään yhdistävää 4 kirjaimista monikko sanaa. Minulla on a?it, eikä siihen saa mitään järkeä…
Sain siihen erisnimen. Minusta kyse on ns. typisteestä, jossa sanan alusta on poistettu kirjain. Tässä poistettu kirjain -EKKO kohdalla olisi eri kuin -UKKO. Tämä on epätavallista. Kun kyse on kahden tähden ristiskosta, tämä vihje mielestäni ylittää tähdityksensä.
Ehkä ristikko oli monelle hankalampi kuin saman laatijan 2½-tasoiseksi merkitty ristikko.
[Esillä on hieman liikaa esillä rakaisusanasta. Tällaiset oh hyvä näyttää kuvana.]
Jelpataan toisiamme (auttamisperiaatteet). Tsättäile ristikostasi kanssani Magmassa (ohjeet - video).
- - - Saatan välillä estää kirjautumatta kirjoittamisen - siksi ja muistakin syistä suosittelen kirjautumista.
Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkkejä tekoälysovellusten käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -TapioSivustovastaavaSivu 6. Pääkuvan alla, visiittipaikkoja- vihjeen viereinen kuva. Olen katsonut sitä lisävalolla ja suurennuslasilla.. En kertakaikkiaan näe mitä siinä kuvassa on. Ristikko on valmis lukuunottamatta tuota pääkuvan alapuolella olevaa muutaman vaakarivin tilaa.. Olen kirjoittanut kirjaimia ja ottanut ne pois…
Vaikuttaa varsin sotkuisesti piirretyltä karttakuvalta. Minusta turhan sekava kuva. Hyvä, että kohta selvisi.
Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkkejä tekoälysovellusten käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -TapioSivustovastaavaRistikoiden palautusaika on päättynyt. Nyt voi kertoa, mihin ristikoiden ratkaisusanoihin haluaa saada selitykset. Itselleni tuotti ongelmia s. 16 A-tehtävän vihje. Sain privaatisti seuraavan lähetettyyn kuvaan liitetyn kommentin:
”SULLA = SINULLA
-> SINUN PANO = PANOS– LISÄÄ SALDOA
TÄYTTÄÄ PYSSYÄ”Sulla lisää saldoa” on piilovihje. ”Täyttää pyssyä” on suora vihje.
Täältä löytyy lista tallentamistani PuPe 4/2021 ristikoista. Muistakin ristikoista saa kysyä, mutta se saattaa edellyttää ratkaisun lähettämistä kuvana. Näin ainakin tilanteessa, jossa ristikossa on mahdollisesti ratkontavirhe.
Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkkejä tekoälysovellusten käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -
Yhdistä näiden avulla:
Sulje lisäikkuna