- Tämä aihe sisältää 1 vastaus, 1 ääni, ja päivitettiin viimeksi 21.2.2023 23:18
Tapio_x toimesta.
- JulkaisijaArtikkelit Kommentit
-
11.11.2022, 17:03 #25916
Tapio_x
AvainmestariRistikoiden lähettämisen minulle on toteuttanut eräs it-ammattilainen.
Ristikoiden lähettäminen minulle toimii siten, että lähetetty ristikko lähetetään tiettyyn nettiosoitteeseen.
Kuva tallennetaan bitteinä tietokantaan ja luodaan tietokantahaun yhteydessä. Kuva ei siis tallennu missään vaiheessa minkään palvelimen hakemistoon muuta kuin korkeintaa siksi ajaksi, että se saadaan muutettua tietokannassa tallentuvaan muotoon.
Kuva ei ole koskaan netissä kuvana, jonka joku voisi yrittää löytää Googlen kuvahaulla. En voi siis edes teoriassa jakaa kuvan osoitetta toisille. Toiminnon kautta kenenkään on mahdon syyllistyä tekijäsuojatun materiaalin jakamiseen.
Sivulla, jossa lähetetyt kuvat näytetään, kuvien näyttämisen sivulla saa auki vain, jos tietää millä parametrilla ja sen arvolla kuvat näkyvät. Toiminto vastaa esim. foorumille kirjautumista käyttäjätunnuksella ja vahvalla salasanalla. Sivulla ei käytännössä muut kuin minä pysty katselemaan kuvia.
Heti kun näen kuvan tai kuvat, tallennan kuvan/kuvat laitteelleni ja poistan kuvan/kuvat tietokannasta.
Alla on asiaan liittyvä video.
Saan lähetetystä kuvasta tiedon s-postiini. Siinä kerrotaan miltä sivulta kuva on lähetetty ja mikä on lähetyksen kellonaika. Kuvan lähettäjä on lähetystilanteessa täysin anonyymi eikä minulla ole mitään keinoa selvittää lähettäjän ip-osoitetta tai mitään muutakaan tietoa lähettäjästä.
Vaihtoehtoisesti voi käyttää Magma-websovellusta, jossa on myös tsätti (linkki ohjelmaan ja ohjeisiin löytyy allekirjoituksesta). Siinä turvataso vastaa pelkää salasanaa (kymmenen merkin satunnainen merkkijono) ilman käyttäjätunnusta.
Jelpataan toisiamme (auttamisperiaatteet). SK, IS, Pelikaanit, Iisakki ja muut julkaisut (virheseurantasivu).
Tsättäile ristikostasi kanssani (Tsätin ohjeet KATSO VIDEO)
Nyt pääsee hiihtämään tai laskettelemaan.⛷️
- - - Saatan välillä estää kirjautumatta kirjoittamisen. Suosittelen siksi kirjautumista. - - -
21.2.2023, 23:18 #26663Tapio_x
AvainmestariNäen paljon vaivaa minulle lähetettyjen kuvien kanssa. Toivon asiaa arvostettavan.
Alla linkki videoon, mitä joudun usein tekemään.
Jelpataan toisiamme (auttamisperiaatteet). SK, IS, Pelikaanit, Iisakki ja muut julkaisut (virheseurantasivu).
Tsättäile ristikostasi kanssani (Tsätin ohjeet KATSO VIDEO)
Nyt pääsee hiihtämään tai laskettelemaan.⛷️
- - - Saatan välillä estää kirjautumatta kirjoittamisen. Suosittelen siksi kirjautumista. - - -
- Aiheeseen ‘Ristikoiden lähettäminen minulle’ ei voi kirjoittaa uusia vastauksia.
Sulje sosiaalisten kirjautumisten ikkuna