• Tämä aihe sisältää 1 vastaus, 1 ääni, ja päivitettiin viimeksi 13.1.2020 17:41 Tapio toimesta.
Esillä 2 viestiä, 1 - 2 (kaikkiaan 2)
  • Julkaisija
    Kommentit
  • #953 Kommentoi
    Tapio
    Sivustovastaava

Joku kyseli vaativaa ristikkokirjaa.

Suoranaisesti vaativaa ristikkokirjaa ei oikein taida olla. Olen joskus ratkonut yhden Iisakin Ristikot Klassikot 3 -kokoelman, mutta siinä ei ristikoiden keskimääräinen vaativuustaso ollut kovin korkea. Todella haastavia ristikoita oli suhteellisen vähän.

Ristikkokirjan sijaan haastava paketti olisi tilata vanhoja Punaisen Pelikaanin numeroita.

#17172 Kommentoi
    Tapio
    Sivustovastaava

Ristikkokirjoissa on ensisijaista laatu, sillä tylsiä ristikoita ei viitsi ratkoa. Hinnalla sikäli merkitystä, että kovin kallista kirjaa ei tule ostettua. 

Minulla on yksi Veijo Wirénin ristikkokirja, jota en ole ratkonut kuin vähän yli 100 ristikkoa (tehtäviä on yhteensä 400 kpl). Melkein joka ristikossa oli outo sana, mutta itselleni uudet sanat eivät tehneet ristikoista kokonaisuutena minulle riittävän mielenkiintoisia. Laitan kirjan perhetutuille kiertämään.

Ristikkokirjan ristikoita tulee ratkottua paperilla. Paperin laatu Wirenin kirjassa on  lyijykynällä ratkomiseen kiitettävä.

Esillä 2 viestiä, 1 - 2 (kaikkiaan 2)
Vastaa aiheeseen: Vaativa ristikkokirja

Voit käyttää muotoiluun BBCodes-merkintöjä.
Käyttäjätililläsi ei voi käyttää eidistyneitä BBCode-merkintöjä, ne poistetaan.

Tietosi:

BBCode-merkkaukset + luomani lisämerkkaukset:

[BR][SPACER][HR][UNDERLINE][/UNDERLINE][STRIKE][/STRIKE][SUP][/SUP][SUB][/SUB][COLOR][/COLOR][CODE][/CODE][REVERSE][/REVERSE]

Emoji-valikoima:

🙂 😀 😂 🤨 😮 😥 👿 💡 ❤️ 👍

Kun jotain painikketta klikkaa, tapahtuma joko avaa tai sulkee toiminnon. Mikäli jokin muu toiminto on avoinna, se suljetaan automaattisesti.

Valikko "Lisäkoodeja" avaa mahdollisuuden lisätä hyödyllisiä toimintoja ja koodeja, kuten "Näytä/piilota sisältö" (SPOILER) sekä emoji-ikoneja editoriin. Lue lisää...

Valikko "Linkkisetti" listaa hyödyllisiä linkkejä. Lue lisää...

Valikko "Kuvien lähetys" avaa lomakkeen, jolla voi privaatisti lähettää minulle kuvia. Kyseessä on itsenäinen, upotettu toiminto. Kun kuva on valittu, pitää painaa LATAA-painiketta. LÄHETÄ-painike ei liity kuvien lähetykseen vaan uuden kommentin lähettämiseen! Lue lisää...

Voit tsättäillä ristikostasi kanssani Magmassa (video). Lue lisää...

Saatan välillä estää kirjautumatta kirjoittamisen - siksi ja muistakin syistä suosittelen kirjautumista. Lue lisää...

Lue myös auttamisperiaatteet.