Vaativa ristikkokirja

Tyyppi: Yleiskeskustelu
Esillä 2 viestiä, 1 - 2 (kaikkiaan 2)
  • Julkaisija
    Artikkelit
    Tapio_xTapio_x
    Avainmestari

Joku kyseli vaativaa ristikkokirjaa.

Suoranaisesti vaativaa ristikkokirjaa ei oikein taida olla. Olen joskus ratkonut yhden Iisakin Ristikot Klassikot 3 -kokoelman, mutta siinä ei ristikoiden keskimääräinen vaativuustaso ollut kovin korkea. Todella haastavia ristikoita oli suhteellisen vähän.

Ristikkokirjan sijaan haastava paketti olisi tilata vanhoja Punaisen Pelikaanin numeroita.

Voit vaihtaa ulkoasun toisen näköiseksi. Kokeile eri väriteemoja (siniharmaa, harmaasävy ja tumma)!

Tapio_xTapio_x
    Avainmestari

Ristikkokirjoissa on ensisijaista laatu, sillä tylsiä ristikoita ei viitsi ratkoa. Hinnalla sikäli merkitystä, että kovin kallista kirjaa ei tule ostettua. 

Minulla on yksi Veijo Wirénin ristikkokirja, jota en ole ratkonut kuin vähän yli 100 ristikkoa (tehtäviä on yhteensä 400 kpl). Melkein joka ristikossa oli outo sana, mutta itselleni uudet sanat eivät tehneet ristikoista kokonaisuutena minulle riittävän mielenkiintoisia. Laitan kirjan perhetutuille kiertämään.

Ristikkokirjan ristikoita tulee ratkottua paperilla. Paperin laatu Wirenin kirjassa on  lyijykynällä ratkomiseen kiitettävä.

Voit vaihtaa ulkoasun toisen näköiseksi. Kokeile eri väriteemoja (siniharmaa, harmaasävy ja tumma)!

Esillä 2 viestiä, 1 - 2 (kaikkiaan 2)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.

Etusivu Foorumit 1. Sanaristikot Vaativa ristikkokirja