Merkitty: Antti Viitamäki, Auri Saari, Erkki Vuokila, Hannu Salokangas, Harto Hakonen, Ilmo Juhani Liljeroos, Jari Keränen, Tapio Lähteenmäki, Toni Pitkälä, Tuomas Holopainen
- Tämä aihe sisältää 84 vastaukset, 4 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 19.8.2023 20:14 Maria toimesta.
- JulkaisijaArtikkelit Kommentit
- TapioSivustovastaava
Näytä kaikki piilotetut Piilota kaikki näytetyt Pupuvihjeeseen olen aiemmin jo vinkannut, mutta pikku lisävinkin voin antaa.
Näytä/piilota apusisältö:Etsitään yhdyssanan alkuosaa. Vihje voisi olla -PUPU.Ongelmana sulla on se, että tehosekoitinkuvan ratkaisusanan 3. kirjain on väärin.
Näytä/piilota apusisältö:Vaihtamalla siihen eri kirjaimen saat laittamasi sanan synonyymin, joka sopii risteävän sanan kanssa.”taempana” – sinulla on tässä ratkontavirhe
Näytä/piilota apusisältö:Ratkaisusana tulee monikkoon, joten 3. ja 4. kirjain on väärin. Tästä syystä et ole saanut vihjeeseen VOI ROIKKUA HIRVAASTA sanan loppuosaa.PUOLENSA SILLÄ olet hahmotellut oikein, tummenna koko sana.
Tee samoin HURMAA LAVALLA suhteen, sillä olet hahmottanut ratkaisusanan alun oikein.
ELMON KOVA VASTUSTAJA ei minulle Minnan vinkillä suoraan selvinnyt. Kyseessä on melko hankalasti löydettävä fakta.
Näytä/piilota apusisältö:Kyse on Juhani Peltosen kirjasta. Nimi löytyy tältä sivulta. Jos et löydä, annan suoraan.Näytä/piilota ratkaisusana:KISSJelpataan toisiamme (auttamisperiaatteet). Tsättäile ristikostasi kanssani Magmassa (ohjeet - video).
Nyt on oikea talvi ainakin jossain päin Suomessa! ⛷️
- - - Saatan välillä estää kirjautumatta kirjoittamisen - siksi ja muistakin syistä suosittelen kirjautumista.
Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkkejä tekoälysovellusten käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -greipasVierasMustavalkoisen vihjeestäsi vain se, että kun se oikeastaan ei ole mustavalkoinen, vaan paikoin kaikkea muuta… saattaa silti olla se oikea vastaus.
greipasVieras(Pahoittelen ensin kirjautumisongelmaa. Sähköposti ei ole tullut perille.)
Mutta asiaan, se pystysuoran pääkuvasanan viiden kirjain mietityttää myös, kun on pari vaihtoehtoa. Voisiko toistaa pääkuvien kirjaimia?
TapioSivustovastaavaMustavalkoisen vihjeestäsi vain se, että kun se oikeastaan ei ole mustavalkoinen, vaan paikoin kaikkea muuta… saattaa silti olla se oikea vastaus.
Nyt en tiedä, mihin vihjeeseen viittaat. Voitko tarkentaa missä kohtaa ristikkoa viittaamasi vihje sijaitsee.
Mutta asiaan, se pystysuoran pääkuvasanan viiden kirjain mietityttää myös, kun on pari vaihtoehtoa. Voisiko toistaa pääkuvien kirjaimia?
Näytä/piilota apusisältö:Tarkoittanet, että piilokirjain olisi tavanomaisemman sanan N-kirjaimen sijaan U-kirjain.Itse asia taidat olla oikeassa!
Jelpataan toisiamme (auttamisperiaatteet). Tsättäile ristikostasi kanssani Magmassa (ohjeet - video).
- - - Saatan välillä estää kirjautumatta kirjoittamisen - siksi ja muistakin syistä suosittelen kirjautumista.
Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkkejä tekoälysovellusten käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -greipasVierasEn nyt keksi, millä tavoin saa lainattua toista viestiä. Mutta viestiä #29429 kommentoisin sen verran, että kysymys on Viitamäen aukeaman alalaidan mustavalkoinen-vihjeestä. Siihen joku täällä heitti ehdotuksen suunnan ja sama on minullakin käynyt mielessä, mutta mieltä hiertää, kun eihän se oikeastaan ole mustavalkoinen. Ehkä pitää kumminkin siihen näin postituspäivän lähestyessä tyytyä.
TapioSivustovastaavaViitamäen aukeaman alalaidan mustavalkoinen-vihjeestä.
Tarkoittanet Marcuksen kommenttia #29113.
Näytä/piilota apusisältö:mustavalkoinen liittyy eläinkuntaan.Ymmärrän pointtisi.
Näytä/piilota apusisältö:Linnun nokka ja jalat ovat värikkäitä. Koska linu on tunnettu nimen omaisesti värikkäästä nokastaan, vihje on vähän kyseenalainen. VÄRIKÄSNOKKAINEN olisi sopinut ehkä paremmin. Tosin nokka ei ole aina värikäs. Värikkyys ja värittömyys riippuu linnun iästä ja vuodeajasta. Laatija on ajatellut vain yleisväritystä. Linnun höyhenpeite on mustavalkoinen.[Ylläpitäjän huomioita. Marcuksen vinkit on oletuksena piilotettu, joten vinkkejä ei ole suotavaa kommentoida ilman piilotusta. Voi viitata myös käyttäen kommentin yhteydessä olevaa juoksevaa numerointia, kuten #29113. Kommentin yhteydessä oleva juokseva numerointi on linkki kyseiseen kommenttiin. Linkin kohde on helppo kopioida selaimella. Linkkiteksin voi muuttaa niin, että käytetään kommentin yhteydessä olevaa tekstiä. Jos viitattu kommentti on samalla sivulla, voi kopioida kommentin tekstin, esim. #29441. Tällä sivulla tähän kommenttiin voi linkittää, jos laittaa linkin osoitteeksi #post-29441. Käytän itse usein tätä menetelmää.
Jos haluaa käyttää siteeraamistoimintoa, pitää olla kirjautunut sivustolle. Kirjautunut käyttäjä saa nimimerkin yhteyteen tekstin ”Osallistuja” tekstin ”Vieras” asemasta. Kirjautumiseen pääsee päävalikosta ja sivun tummasta loppuosasta (engl. footer; käytetyssä merkityksessä ei sanalle ole suomenkielistä vastinetta) löytyvästä linkistä. Rekisteröinnistä ei automaattisesti seuraa kirjautuminen.]
Jelpataan toisiamme (auttamisperiaatteet). Tsättäile ristikostasi kanssani Magmassa (ohjeet - video).
Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkkejä tekoälysovellusten käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -MariaVierasEdellinen valmistui.
Salokankaassa pari puuttuvaa. Eli vasemmassa reunassa alaosassa näkee enemmän, joutavia ja käsikuva.
TapioSivustovastaavavasemmassa reunassa alaosassa näkee enemmän, joutavia ja käsikuva.
Ihan alhaalla ongelmana on sulla se, että pääkuvasta johdetussa vaakasanassa 1., 3. ja 4. kirjain on väärin.
Näytä/piilota apusisältö:Alkuun tulee eri lailla lintua kuvaava sana. Samaan linnun kohtaan liittyy kuin virheellinrn alku. JOUTAVIA tulee luonteva ratkaisusana.Käsikuva.
Näytä/piilota apusisältö:Lue vihje
-KÄMMEN.
Hyvin tuttuun yhdyssanaan viitataan.NÄKEE ENEMMÄN
Näytä/piilota apusisältö:En tähän saa kuin luontevimman piilokirjaimen. Ehkä kyse on mielikuvituksen laajuudesta ja siinä mielessä enemmän näkemisestä.Jelpataan toisiamme (auttamisperiaatteet). Tsättäile ristikostasi kanssani Magmassa (ohjeet - video).
Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkkejä tekoälysovellusten käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -MariaVierasVielä löytyi yksi puuttuva piilokirjain Holopaisen ristikosta.
Eli vasemmassa alareunassa sama jos piilo = e.
MariaVierasTajusin itse virheeni Holopaisessa. Joten valmiiksi tuli.
Yhdistä näiden avulla:
Sulje lisäikkuna