Tyyppi: Yleiskeskustelu
  • Tämä aihe sisältää 9 vastaukset, 1 ääni, ja päivitettiin viimeksi 28.6.2022 16:38 Kakara toimesta.
Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
  • Julkaisija
    Kommentit
  • #25026 Vastaa
    Tapio_x
    Avainmestari

Yleiskeskustelua ja auttamista aiempien PuPe-säikeiden tyyliin (ks. Punainen Pelikaani 6/2021 johdanto; lue tarvittaessa myös auttamisperiaatteeni). 

#25099 Vastaa
    Tapio_x
    Avainmestari

Ratkoin maistiaisena olevan Hannu Salokankaan 2½-tasoisen ristikon. Yleisesti ottaen mainio ristikko. Pääkuvasta johdetuissa sanoissa on hauskaa monimerkityksellisyyttä, mikä on laatijalle tyypillistä.

Yhdestä oudosta faktavihjeestä en pitänyt. Siihen olisi tutummankin asian voinut laittaa eikä useimmille tuntematonta googlattavaa asiaa.

#25107 Vastaa
    Kakara
    Vieras

Minä ahnehdin, vaikka tarkoitus oli säästellä lehteä koko kesäksi…

Ratkaistuna ovat (ja näissä voin auttaa):

s. 26 Holopainen; ihan mukava ristikko, ei vaikeinta Holopaista.

s. 27 Keränen

s. 28 Hakonen; kiva, haastava, ei pahimpia Hakosia

s. 30-31 Viitamäki; suorastaan raivostuttavan ihanan haastava! Koko jujun tajusin vasta, kun ristikko oli melkein kokonaan ratkaistu 😀

Pitkälästä puuttuu vielä oikea yläkulma ja Lähteenmäki ei (taaskaan) tule täyteen ilman apuja.

#25108 Vastaa
    Marcus
    Vieras

Lähteenmäellä aloitin kolmoset ja se oli vähän vaikeampi, kuin viimeksi, mutta ei pahinta Lähteenmäkeä. Taas jokunen uusi sana tuli opittua.

#25115 Vastaa
    Marcus
    Vieras

Holopainen oli mukava ratkottava, vaikka vaikeudeltaan enempi lähellä kakkosta, kuin kolmosta. Pitkälästäkin pidin, se vei moninkertaisesti aikaa Holopaiseen ja Lähteenmäkeen. Oikea yläkulma oli kyllä tuskainen, mutta sen selvittäminen palkitsi puurtamisen kyllä.

#25119 Vastaa
    Kakara
    Vieras

Saisiko vinkkejä Lähteenmäkeen?

Mikä sininen on pääkuvasta alaoikealle? Kukka? Kivi? Meduusa?

Entä TUMMUVAT AJAN MITTAAN? TESTATEN VIINIÄ…?

#25120 Vastaa
    Marcus
    Vieras

Sinisenä näkyy kapea reitti. Tummuvat on pimeää aikaa. Testaten viiniä vihjeessä kannattaa miettiä vain niitä kahta ekaa sanaa niin pääsee jäljille.

#25121 Vastaa
    Kakara
    Vieras

Kiitos, Marcus, vinkeilläsi avautui!

Vielä tuo oikean laidan ”Kuumittaa ja muokkaa…” Tuleeko siihen verbi?

Yhden sanan keksisin, sopisi myös risteävän sanan kanssa, mutta jotenkin ei tämä minun ideani sovi lauseen viimeiseksi sanaksi.

Oli tosiaan Lähteenmäessä ainakin 3 minulle ihan ennenkuulematonta sanaa. Kaipa ne ovat oikein, kun Googlestakin löytyivät.

Kolmen tähden ristikoista s. 25 Vaalamossa mulla vielä tyhjää oikeassa ja alalaidassa. Täytyy varmaan pitää pientä taukoa.

#25122 Vastaa
    Marcus
    Vieras

Kuumittaa ja muokkaan tulee verbi minkä jouduin googlella varmistamaan.

Hakonen oli ihan mukava myös, vaikkei kauhean vaikea. Viitamäkeä vielä säästelen parempaan aikaan, luulen sen kanssa joutuvani kauan vääntämään.

#25123 Vastaa
    Kakara
    Vieras

Lähteenmäki tehty! Minunkin piti tuo viimeinen sana Googlesta tarkistaa, en sitäkään kyllä ole ennen kuullut.

Viitamäki oli yksi parhaita pitkään aikaan, nautinnollisia ratkaisuhetkiä sen parissa 🙂

Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
Vastaa aiheeseen: Punainen Pelikaani 4/2022

Kun luot uuden aiheen, laita aina siihen sisältöä, ettei aihetta luokitella roskapostiksi. Voit käyttää muotoilussa BBCode-merkintöjä.
Et voi käyttää muotoilussa edistyneempiä (advanced) BBCode-merkintöjä. Tallennettaessa ne poistetaan.

Tietosi: