• Tämä aihe sisältää 13 vastaukset, 2 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 25.12.2021 19:31 Tapio toimesta.
Esillä 14 viestiä, 1 - 14 (kaikkiaan 14)
  • Julkaisija
    Kommentit
  • #17583 Kommentoi
    Tapio
    Sivustovastaava

    Juha Hyvösen katsotaan aloittaneen  1990-luvun lopulla uudenlaisen vihjeitystavan, jossa käytetään ns. rakennevihjeitä. Kirjaimia poistetaan, kirjainten järjestystä vaihdellaan ilman, että asia mitenkään tulee ilmi vihjeestä. Lähtökohtana uudentyyppiselle vihjeitykselle  pidetään ristikkoa Notiisi.

    Mirja Pihlajamäki on vuosikymmet vihjeittänyt lähes yksinomaan oivallusvihjeitä käyttäen. Hän on hyvin harvoin käyttänyt ns. rakennevihjeitä.

    Monet Pihlajamäen 2000-luvun Suomen Kuvalehden ristikot ovat olleet minulle haastavia ja eräitä niitä vertaisin vaikeustason suhteen Antti Skytän ristikoihin.

    Skytän ristikot ovat tosin lähes aina olleet siinä mielessä minulle vaikeampia, että niihin on jäänyt yksittäisiä vihjeitä, joiden ideaa en ole hoksannut. Olen useimmat ratkonut oikein, mutta vain harvan kohdalla on kaikki vihjeet ymmärtänyt.

    Olen pitkään miettynyt, oliko Hyvösen aloittama ja erityisesti Antti Skytän jatkama vihjeityslinja viisas. Näin siksi, että Pihlajamäki on osoittanut, että vaikean ristikon voi laatia ilman rakennevihjeitäkin.

    Suurin ongelma erityisesti Skytän ristikoissa sekä muiden paljon samankaltaista vihjeitystä harrastavien laatijoiden ristikoissa on se, että ne vaativat paljon opettelua.

    Vaikka olisi miten älykäs tahansa, kukaan ei suoralta kädeltä pysty esim. Skytän ristikoita ratkomaan, sillä kukaan tämän tyylin ristikoita tuntematon ei osaa odottaa, että sanoista poistetaan kirjaimia, vaihdetaan tavuja jne. jne.

    Sen sijaan Pihlajamäen ristikon pystyy älykäs ihminen ratkomaan ilman mitään ennakkoharjoittelua.

    Ensi alkuun minulta meni viikko yhden ristikon ratkontaan. En usko, että on kovin paljon ihmisiä, jotka haluavat niin paljon opetella ristikoiden ratkontaa.

    Joku on Skytän ristikoiden kohdalla maininnutkin, ettei hän tykkää niistä, koska niissä on liikaa jekkuja.

    Kyse on pohjimmitlaan vaarallisesta ristikkoevoluutiosta. Tätä voi verrata pienellä saarella asustavaan kolibriin ja tiettyyn kukkaan, joka käyttää tiettä kolibria pölyttäjänään. 

    On suuri vaara, että tarjotaan ristikoita vain ”kolibriratkojille”. Kolibrit ja laatijat kisaavat keskenään ja suuri joukko jää ulkopuolisiksi.

    On varmaan vaikea houkutella kovin nuoria kolibriratkojia. Kun vanhan kolibrit kuolevat, kuka sen jälkeen opettelee kovisristikoiksi nimettäviä ”ristikkokukkasia”?

    Vaarana on myös se, että nuori laadintapolvi menee siitä, mistä on aita maltalin. Ristikko on pääosin helppoja vihjeitä, joiden sekaan laitetaan ns. rakennevihjeitä, joilla saadaan melko keinotekoista vaikeutta.

    Olisi kuitenkin syytä aivan jokaisen opetella pihlajamäkiläinen laadintapa, jossa luodaan haastava ristikko ilman mitään temppuja.

    Ainakin olisi hyvä, jos myös pihlajamäkiläistä laadintaa harrastetaan. Brigitta Kalpa mielestäni taiteilee pihlajamäkiläisen ja skyttäläisen laadinnan välimaastossa. Jekkuvihjeitä on, mutta ei kovin paljon. Ehkä Kalpa voisi kokeilla ristikkoa, jossa ei ole ainuttakaan ns. rakennevihjettä, ei tavujen vaihtoa, ei kirjainten lisäystä tai poistoa!

    Olisi kiva, jos esim. Juha Hyvönen ja Antti Skyttä ihan omilla nimillään voisivat ottaa tähän kantaa.

    Jelpataan toisiamme (auttamisperiaatteet). Tsättäile ristikostasi kanssani (tsätin ohjeetkatso video).

    Talvea on jäljellä vielä Etelä-Suomessakin! ⛷️🏂

    - - - Saatan välillä estää kirjautumatta kirjoittamisen - siksi ja muistakin syistä suosittelen kirjautumista.
    Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkki Google Gemini tekoälyn käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -

    RATKO MAALISKUUN TAPIO HUUHAA

    #17585 Kommentoi
    Tapio
    Sivustovastaava

    Sanariksella on ollut joskus ”siltaristikoita”. Kyse on siitä, että pääosin helppojen vihjeiden sekaan on ujutettu jekkuvihjeitä. Tarkoituksena on ymmärtääkseni rakentaa siltaa helppojen ja vaikeiden ristikoiden välillä.

    Tavanomaisiin helppoihin ristikoihin tottuneelta jekut voivat olla ongelma, joten kyseessä ei ole aidosti helpoista ristikoista, jos merkintä on 1 – 1 1/2 tähteä.

    Keskitason ristikoita usein rakennetaan siltaristikkoina.

    Oman Ristikkoavut-osaston sekä Sanarisin Ristikon anatomia -osaston tarkoituksen on auttaa pääsemään sisälle nykymuotoisiin koviksiin.

    Jelpataan toisiamme (auttamisperiaatteet). Tsättäile ristikostasi kanssani (tsätin ohjeetkatso video).

    Talvea on jäljellä vielä Etelä-Suomessakin! ⛷️🏂

    - - - Saatan välillä estää kirjautumatta kirjoittamisen - siksi ja muistakin syistä suosittelen kirjautumista.
    Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkki Google Gemini tekoälyn käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -

    RATKO MAALISKUUN TAPIO HUUHAA

    #18109 Kommentoi
    Tapio
    Sivustovastaava

    Mielestäni Toni Pitkälän IS Viikonloppu 11.-13.4.2020 kovis on idealtaan lähempänä Pihlajamäkeä kuin Hyvöstä. Ristikko perustuu pääosin oivallusvihjeisiin.

    Samaan tapaan sitä on itse asiassa Sanarisin foorumissakin kuvattu:

    Juha N:

    Suurkiitos Tonille, joka jälleen kerran osoitti, että kun laatija haluaa, osaa ja viitsii, koviksen pystyy toteuttamaan liikoihin rakennevihjeisiin lankeamatta. Kun ristikko on tällaista oivallusvihjeiden ilotulitusta, ratkonta on rosvo ja poliisi -tyyppistä assosiaatiojahtia! Laatija pakenee, virnuilee ja lällättelee kymmenkunta metriä edellä, välillä kauempanakin, mutta niin sieltä ratkoja vain vähitellen kömpii perässä. Itse sain Tonin lopullisesti kiinni vasta oikeassa yläkulmassa, kun reunan pitkän vaakasanan loppuosa kirkastui.

    Leku:

    Loistava kunnon vanhanajan ristikko. Ei mitään väkinäisiä kirjainsotkuvihjeitä eikä kylä intiassa -tyyppistä googletavaraa. Ja ratkaisusanat ymmärrettäviä ja loogisia vihjeisiin nähden, mutta eivät alkuunkaan helppoja äkätä. Huh, näitä lisää ja kiitos paljon laatijalle.

    Toni antaa tällä ristikolla tässä suhteessa hyvää suuntaa. Muutamia ns. rakennevihjeitä ristikossa on. Mirja Pihlajamäen ristikoissa on kuitenkin vielä vähemmän ns. rakennevihjeitä.

    Ristikossa on kyllä myös kritisoitavaa (ks. ristikkokon liittyvä vihjeanalyysini), joten täyttä kymppiä en anna, kiitettävän arvosanan kuitenkin.

    Jelpataan toisiamme (auttamisperiaatteet). Tsättäile ristikostasi kanssani (tsätin ohjeetkatso video).

    Talvea on jäljellä vielä Etelä-Suomessakin! ⛷️🏂

    - - - Saatan välillä estää kirjautumatta kirjoittamisen - siksi ja muistakin syistä suosittelen kirjautumista.
    Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkki Google Gemini tekoälyn käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -

    RATKO MAALISKUUN TAPIO HUUHAA

    #19063 Kommentoi
    Tapio
    Sivustovastaava

    Jos ristikot menevät liiaksi kikkailuun, siitä eivät kaikki pidä. Esimerkkin Suomen Kuvalehden 24/2020 saama kommentti osoittaa (se on vastaus toiselle siitä, mikä on kökköä:

    Tuikku, johan heitit kysymyksen. Kökköys on varmaan kunkin ratkojan pääkopassa laisensa. Mutta kun olen sanaa minäkin viljellyt etupäässä tuolla Hesarin puolella, sanonpa jotakin.

    Haukuin kököksi tässä ristikossa mm. vihjeitä, jossa sairautta kuvaava kirjainyhdistelmä hajotetaan valottoman vuorokauden ympärille; harvinaisen alkuaineen lyhenne puolestaan yläpuolella olevan ratkaisusanan ympärille; jonkun sydän löydetään tämän sukunimen sisältä pätkimällä pois alkua ja loppua ilman että sydämestä olisi mitään hajuakaan ratkaisussa.

    Sen sijaan kökkönä en pitänyt aakkosten alkukirjaimesta, ehkä sanan synonyymista ja loppukirjaimen aakkosluettelon järjestysnumerosta syntynyttä ratkaisusanaa.

    Minusta kökköä tuli kun vihjeen logiikka oli ihan väkinäinen, todella keksimällä keksitty eikä ollenkaan hauska. Kökköä ei tullut kun vihjeessä oli looginen juoni ja ratkaisu tuntui lopulta, ellei hauskalta, ainakin velmulta. Ristikossa oli minusta paljon hyvää, mutta yliyrittämisen puolelle menosta en tykännyt.

    Jelpataan toisiamme (auttamisperiaatteet). Tsättäile ristikostasi kanssani (tsätin ohjeetkatso video).

    Talvea on jäljellä vielä Etelä-Suomessakin! ⛷️🏂

    - - - Saatan välillä estää kirjautumatta kirjoittamisen - siksi ja muistakin syistä suosittelen kirjautumista.
    Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkki Google Gemini tekoälyn käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -

    RATKO MAALISKUUN TAPIO HUUHAA

    #19308 Kommentoi
    Tapio
    Sivustovastaava

    Tätä asiaa sivuten Juha N. kirjoittaa hyvin koskien Jari Keräsen 4.7.2020 julkaistua IS:n Kovisristikkoa:

    Käytän termin ’rakennevihje’ sijasta mieluummin termiä ’kikkavihje’, koska en tästä vihjetyypistä pidä. Se toimikoon kaikin mokomin laatijan pelastusrenkana silloin, kun muuta hyvää vihjettä ei ole tarjolla, esim. kun ratkaisusana on triviaali erisnimi, mutta liikaa käytettynä (etenkin yleisnimi-luokan ratkaisusanoihin tarpeettomasti laajennettuna) se mielestäni vesittää muuten hyvän ristikon. Tästä ei Jarin koviksessa kuitenkaan ollut pelkoa!

     

    Jelpataan toisiamme (auttamisperiaatteet). Tsättäile ristikostasi kanssani (tsätin ohjeetkatso video).

    Talvea on jäljellä vielä Etelä-Suomessakin! ⛷️🏂

    - - - Saatan välillä estää kirjautumatta kirjoittamisen - siksi ja muistakin syistä suosittelen kirjautumista.
    Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkki Google Gemini tekoälyn käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -

    RATKO MAALISKUUN TAPIO HUUHAA

    #19385 Kommentoi
    Tapio
    Sivustovastaava

    Vaikka Juha Hyvösen voi katso aloittaneen ns. rakennevihjeet – minusta kyse on pahimmillaan jekkuhullutuksesta – hänen omassa 18.7.2020 jukaistussa IS-ristikossaan oli positiivista se, että siinä oli suhteellisen vähän jekkuja. Hyvin paljon perustui Pihlajamäen tavoin oivallusvihjeisiin.

    Jekkuja oli itse asiassa vähemmän kuin Brigitta Kalvalla. Jospa Hyvösen omasta toiminnasta voisi muutkin laatijat ottaa oppia ja siirtyä minusta terveemmälle laadintalinjalle. Tosin alkukirjainten poistoja oli tekstivihjeissä hänelläkin, mitä en arvosta. Eräät kuvalliset typisteet sen sijaan olivat erittäin toimivia.

    Jelpataan toisiamme (auttamisperiaatteet). Tsättäile ristikostasi kanssani (tsätin ohjeetkatso video).

    Talvea on jäljellä vielä Etelä-Suomessakin! ⛷️🏂

    - - - Saatan välillä estää kirjautumatta kirjoittamisen - siksi ja muistakin syistä suosittelen kirjautumista.
    Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkki Google Gemini tekoälyn käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -

    RATKO MAALISKUUN TAPIO HUUHAA

    #20249 Kommentoi
    Tapio
    Sivustovastaava

    Kimmo Sillankorvan 2021 loppiaisen ristikko oli kohtalaisen haastava, vailka siinä ei ollut yhtään jekkuvihjettä. Hän edustaa erittäin hyvää ristikonlaadintaa.

    Juha Leinosella on maltillisesti jekkuja.

    Molemmilla heillä on hyviä assosiaatiovihjeitä.

    Arvostan näitä laatijoita suuresti, vaikka teknisessä vaikeustasokilpailussa mestari onkin mielestäni Teemu Pallonen.

    Jelpataan toisiamme (auttamisperiaatteet). Tsättäile ristikostasi kanssani (tsätin ohjeetkatso video).

    Talvea on jäljellä vielä Etelä-Suomessakin! ⛷️🏂

    - - - Saatan välillä estää kirjautumatta kirjoittamisen - siksi ja muistakin syistä suosittelen kirjautumista.
    Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkki Google Gemini tekoälyn käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -

    RATKO MAALISKUUN TAPIO HUUHAA

    #20268 Kommentoi
    Tapio
    Sivustovastaava

    Punaisen Pelikaanin 1/2021 ja hyvin pitkälle myös 6/2020 Antti Viitamöen ristikoiden vihjeitys perustuu assosiaatioihin. Itse asiassa 1/2021 on lähes puhdas assosiaatioristikko.

    Jelpataan toisiamme (auttamisperiaatteet). Tsättäile ristikostasi kanssani (tsätin ohjeetkatso video).

    Talvea on jäljellä vielä Etelä-Suomessakin! ⛷️🏂

    - - - Saatan välillä estää kirjautumatta kirjoittamisen - siksi ja muistakin syistä suosittelen kirjautumista.
    Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkki Google Gemini tekoälyn käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -

    RATKO MAALISKUUN TAPIO HUUHAA

    #20272 Kommentoi
    Nimetön
    Ei-aktiivinen

    Juha Hyvösen katsotaan aloittaneen 1990-luvun lopulla uudenlaisen vihjeitystavan, jossa käytetään ns. rakennevihjeitä.

    Ristikoiden historiaa paremmin tuntevat kuitenkin tietävät, että muut laatijat olivat käyttäneet niitä jo 1980-luvulla.

    Lähtökohtana uudentyyppiselle vihjeitykselle pidetään ristikkoa Notiisi.

    Sitä ehkä pidetään ”nykyvisaisten ristikoiden äitinä”, mutta se ei siis ollut ensimmäinen ristikko, jossa rakennevihjeitä käytettiin.

    #20274 Kommentoi
    Tapio
    Sivustovastaava

    Kiitän tarkennuksesta. Tietoni asiasta liittyivät Sanarisin foorumissa esitettyihin kommentteihin. Itse olen ratkonut 1970-luvulla sekä 2010-luvulta nykypäivään. 1980- ja 1990-lukujen ristikoista olen siis toisten antamien tietojen varassa.

    Ymmärrän niin, että Juha Hyvönen lähinnä toi niitä aiempaa enemmän ristikoihin.

    (Piiliksistä minulla sen sijaan on varsin hyvä kokonaiskuva, sillä olen ratkonut 1975-1990-luvun alun SK:n + Oskalan 2000-luvun ristikot sekä kaikki 2010-luvun SK:n piilikset uusinta lukuun ottamatta.)


    [Jostakin syystä tähän liittyvä kommentti #20272 meni tarkistettavaksi. Viesteillä ei ole etukäteistarkistusta.]

    Jelpataan toisiamme (auttamisperiaatteet). Tsättäile ristikostasi kanssani (tsätin ohjeetkatso video).

    Talvea on jäljellä vielä Etelä-Suomessakin! ⛷️🏂

    - - - Saatan välillä estää kirjautumatta kirjoittamisen - siksi ja muistakin syistä suosittelen kirjautumista.
    Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkki Google Gemini tekoälyn käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -

    RATKO MAALISKUUN TAPIO HUUHAA

    #20312 Kommentoi
    Tapio
    Sivustovastaava

    Punaisessa Pelikaanissa Tapio Lähteenmäen tavuristikot ovat myös hyvä osoitus siitä, että vaikean ristikon voi laatia vain assosiaatioiden varaan.

    Jelpataan toisiamme (auttamisperiaatteet). Tsättäile ristikostasi kanssani (tsätin ohjeetkatso video).

    Talvea on jäljellä vielä Etelä-Suomessakin! ⛷️🏂

    - - - Saatan välillä estää kirjautumatta kirjoittamisen - siksi ja muistakin syistä suosittelen kirjautumista.
    Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkki Google Gemini tekoälyn käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -

    RATKO MAALISKUUN TAPIO HUUHAA

    #20318 Kommentoi
    Tapio
    Sivustovastaava

    Samoin Harto Hakosen ristikot perustuvat assosiaatioille. Yksi assosiaatiotyyppi niissä kyllä ärsyttää, nimittäin ”tämä liittyy tähän” -vihjetyypin käyttö.

    Jelpataan toisiamme (auttamisperiaatteet). Tsättäile ristikostasi kanssani (tsätin ohjeetkatso video).

    Talvea on jäljellä vielä Etelä-Suomessakin! ⛷️🏂

    - - - Saatan välillä estää kirjautumatta kirjoittamisen - siksi ja muistakin syistä suosittelen kirjautumista.
    Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkki Google Gemini tekoälyn käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -

    RATKO MAALISKUUN TAPIO HUUHAA

    #20334 Kommentoi
    Tapio
    Sivustovastaava

    Ei sovi unohtaa myöskään Lauri Kultin tavuristikoita, joiden assodiaatioissa on välillä paljonkin pohdittavaa.

    Eikä Auriferan Toni Piiraista – ainakin Seura-lehden 2/2021 tavuristikko oli jekkuvapaa, mutta silti kohtalaisen haastava. Ei ihan kovis kuitenkaan.

    Jelpataan toisiamme (auttamisperiaatteet). Tsättäile ristikostasi kanssani (tsätin ohjeetkatso video).

    Talvea on jäljellä vielä Etelä-Suomessakin! ⛷️🏂

    - - - Saatan välillä estää kirjautumatta kirjoittamisen - siksi ja muistakin syistä suosittelen kirjautumista.
    Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkki Google Gemini tekoälyn käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -

    RATKO MAALISKUUN TAPIO HUUHAA

    #23586 Kommentoi
    Tapio
    Sivustovastaava

    23.12.201 Toni Pitkälän ja Antti Viitamäen yhdessä laatimassa ristikossa ei monia nykyristikoille tyypillisiä kirjainjekkuja juuri ollut. Hyvä,  lähes puhdas ”vanhan ajan” kovis. 

    Tähän suuntaan kovisten olisi hyvä mennä. 

    Jos nyt vertaan Pitkälä-Viitamäki ristikkoa 4.12.2021 Antti Skytän ristikkoon, molemissa on omat ansionsa. Skytän suurin ansio ihan yleisesti on mainiot sanaketjut. Ne eivät yleensä ole liian helposti arvattavia. Niistä pisteet Skytälle. Mutta arvostan merkittävästi enemmän Pitkälä-Viitamäki-parin vihjeitystä.

    Skytällä vihjeitys on turhan paljon kirjainkikkailua eri muodoissaan. Kun tietää niitä olevan, kyllä Skytänkin ristikoita ratkoo. Niissä kynnys ratkoa koviksia on korkea, mutta anatomioiden lukeminen kyllä merkittävästi alentaa kynnystä uuden Skytän ristikon ratkonnan kohdalla. Niiden lukeminen on melkein välttämätöntä, jotta Skytän ristikoita oppii ratkomaan.

    Jelpataan toisiamme (auttamisperiaatteet). Tsättäile ristikostasi kanssani (tsätin ohjeetkatso video).

    Talvea on jäljellä vielä Etelä-Suomessakin! ⛷️🏂

    - - - Saatan välillä estää kirjautumatta kirjoittamisen - siksi ja muistakin syistä suosittelen kirjautumista.
    Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkki Google Gemini tekoälyn käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -

    RATKO MAALISKUUN TAPIO HUUHAA

Esillä 14 viestiä, 1 - 14 (kaikkiaan 14)
Vastaa aiheeseen: Pihlajamäki >< Hyvönen

Voit käyttää muotoiluun BBCodes-merkintöjä.
Käyttäjätililläsi ei voi käyttää eidistyneitä BBCode-merkintöjä, ne poistetaan.

Tietosi:


BBCode-merkkaukset + luomani lisämerkkaukset:

[BR][SPACER][HR][UNDERLINE][/UNDERLINE][STRIKE][/STRIKE][SUP][/SUP][SUB][/SUB][COLOR][/COLOR][CODE][/CODE][REVERSE][/REVERSE]

Emoji-valikoima:

🙂 😀 😂 🤨 😮 😥 👿 💡 ❤️ 👍

Kun jotain painikketta klikkaa, tapahtuma joko avaa tai sulkee toiminnon. Mikäli jokin muu toiminto on avoinna, se suljetaan automaattisesti.

Valikko "Lisäkoodeja" avaa mahdollisuuden lisätä hyödyllisiä toimintoja ja koodeja, kuten "Näytä/piilota sisältö" (SPOILER) sekä emoji-ikoneja editoriin. Lue lisää...

Valikko "Linkkisetti" listaa hyödyllisiä linkkejä. Lue lisää...

Valikko "Kuvien lähetys" avaa lomakkeen, jolla voi privaatisti lähettää minulle kuvia. Kyseessä on itsenäinen, upotettu toiminto. Kun kuva on valittu, pitää painaa LATAA-painiketta. LÄHETÄ-painike ei liity kuvien lähetykseen vaan uuden kommentin lähettämiseen!. Lue lisää...