• Tämä aihe sisältää 0 vastaukset, 1 ääni, ja päivitettiin viimeksi 24.4.2019 16:02 Tapio toimesta.
Esillä 1 viesti (kaikkiaan 1)
  • Julkaisija
    Kommentit
  • #317 Kommentoi
    Tapio
    Sivustovastaava

Laitoin tähän säikeeseen itselleni avoimia tietoteknisluonteisia kysymyksiä, jotka liittyvät blogisivustollani tietokonepiirtämiseen, -maalaamiseen sekä valokuvankäsittelyyn:

1. Onnistuin foorumisivustolla silmämääräisesti säätämään sivun yläosan taustakuvan värin melko oikeaksi. Olen väreihin varsin tyytyväinen. Blogisivustolla en päässyt yhtä hyvään lopputulokseen, sillä kuvaan jäi liikaa violettia. En nyt osaa saada yläosan taustakuvaa paremmaksikaan. Säädin värejä Photoshop Express -ohjelmalla tablet-laitteella (sen värien toisto on tietokoneen näyttöä parempi). Onko Gimpissä mitään keinoa, jossa värien säätöön saisi jotain automaattista tukea ts. jos antaisin tietyt värit, ohjelma osaisi niiden perusteella muuttaa sävyjä. En ole valmis ostamaan täyttä Photoshop-ohjelmistoa.
    2. Blogisivuston toissijainen aihe on tabletin käyttö piirtämiseen/maalaamiseen. Koska en netin ole keskustelupalstoilla saanut vastauksia tähän aihepiiriin liittyviin kysymyksiin, laitan kysymykseni nyt tänne. Käyttämäni ibisPaint X -ohjelma soveltuu hyvin maalaamiseen ja piirtämiseen, mutta sen ainoa minua kiusaava rajoite on se, että siihen ei saa lisättyä millään keinoilla uusia siveltimiä. Viimeksi asensin MediBang Paint -ohjelman. Sen paras puoli on siinä, että voi itse rakentaa siveltimiä. Yritin rakentaa jonkinlaisia uusia siveltimiä, mutta “siveltimistä” tuli vain ikään kuin tulitikun pätkiä, ei kunnollisia uusia siveltimiä. “Siveltimet” olivat käyttötarkoitukseeni totaalisen käyttökelvottomia. Osaisiko joku ehdottaa yleisiltä maalausominaisuuksiltaan ibisPaint X tai MediBang Paint -tasoista ohjelmaa, jolle saisi luotua hyvin toimivia uusia siveltimiä. Piirros- ja maalausohjelmia on niin paljon, etten millään jaksaisi testailla ihan jokaista. Kaikki mainitut ohjelmat on saatavissa sekä Android että iPad-laitteille. iPad-laitteidenkin omistajat voivat esittää ehdotuksia, mutta tällöin pitää tarkistaa, että ohjelma on saatavissa myös Android-alustalle.
    3. Löytyykö jostakin kuvankäsittelyohjelmasta Gimpin kloonaustyökalua (sillä on Gimpissä symbolina leimasin) vastaava toiminto.

2. liittyen. Tiedossa on, että Autodesk Sketchbook -ohjelmaan saa uusia siveltimiä, mutta nykyisellä tablet-laitteellani en voi sillä piirtää, koska laitteen suorituskyky ei riitä ohjelman käyttämiseen. Em. ohjelman saa sekä Android että iPad-laitteille.

Olen joskus esittänyt kysymyksiä myös seuraavassa foorumissa:

Jelpataan toisiamme (auttamisperiaatteet; virheseurantasivu). Tsättäile ristikostasi kanssani (tsätin ohjeetkatso video).

Syksy on saapunut! 🍁🍄🍄🍁

- - - Saatan välillä estää kirjautumatta kirjoittamisen - siksi ja muistakin syistä suosittelen kirjautumista.
    Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkki Google Bard tekoälyn käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -

Esillä 1 viesti (kaikkiaan 1)
Vastaa aiheeseen: Omia piirros- tai valokuvankäsittelyohjelmiin liittyviä ongelmiani

Voit käyttää muotoiluun BBCodes-merkintöjä.
Käyttäjätililläsi ei voi käyttää eidistyneitä BBCode-merkintöjä, ne poistetaan.

Tietosi:

BBCode-merkkaukset + luomani lisämerkkaukset:

[SPOILER=vinkkejä][/SPOILER][ISPOILER=tarkennettuja vinkkejä][/ISPOILER][BR][SPACER][HR][UNDERLINE][/UNDERLINE][STRIKE][/STRIKE][SUP][/SUP][SUB][/SUB][COLOR][/COLOR][CODE][/CODE][REVERSE][/REVERSE]

Emoji-valikoima:

🙂 😀 😂 🤨 😮 😥 👿 💡 ❤️ 👍

Kun jotain painikketta klikkaa, tapahtuma joko avaa tai sulkee toiminnon. Mikäli jokin muu toiminto on avoinna, se suljetaan automaattisesti.

Valikko "Lisäkoodeja" avaa mahdollisuuden lisätä hyödyllisiä toimintoja ja koodeja, kuten "Näytä/piilota sisältö" (SPOILER) sekä emoji-ikoneja editoriin. Lue lisää...

Valikko "Linkkisetti" listaa hyödyllisiä linkkejä. Lue lisää...

Valikko "Kuvien lähetys" avaa lomakkeen, jolla voi privaatisti lähettää minulle kuvia. Lue lisää...