- Tämä aihe sisältää 0 vastaukset, 1 ääni, ja päivitettiin viimeksi 10.11.2024 11:16
Tapio toimesta.
- JulkaisijaArtikkelit Kommentit
Tapio
SivustovastaavaSanaris oli mukana Ylen Vikin ja Köpin Naurumaraton 42h -ohjelmassa Ekin tekemän ristikon kautta (Naurumaratonissa ratkonta alkaa 1 t 14 min 15 sekunnin kohdalta). Ristikkoa ratkottiin kyseisessä ohjelmassa kimpassa. Laitoin Ylelle ohjelman pohjalta seuraavan palautteen (alla olevasta korjasin muutaman kirjoitusvirheen):
Vikin ja Köpin naurumaratonissa oli ristikon kimpparatkontaosuus. Viki ja Köpi kokivat sen kivana.
Vähän saman tapaisen kokemuksen voisi netissä sada Magma-ohjelmalla. Siihen voi tuoda ristikon. Ohjelmaan voi kutsua kavereita mm. s-postilla ja WhatsApp-ohjelmalla. Kukin kimpan jäsen voi kirjoittaa kommentteja. Ohjelmassa on myös puhemahdollisuus, mutta ilmaisversiolla on rajoitettu puheaika. Jonkun täytyy olla ”kirjurina” joko sormin tai kynällä piirtäen ratkaisusanat. Olen ratkonut ohjelmalla satoja ristikoita, pääosin yksin, mutta muutaman kerran myös kimpassa. Kivaa kimpparatkonta on ollut. Miten kimpparatkonta sujuisi naurumaratonin ristikon kanssa, sitä voi kokeilla https://magma.com/d/y5KSnTOz2JRistikko ratkottiin Naurumaratonissa hieman väärin. Laitoin valmiiksi väärin ratkottuihin kohtiin oikeat kirjaimet. Ristikossa on jippoja, jotka tuottivat ratkojille ongelmia. Ohjelma antaa hieman kuvaa siitä, mitä kovisten ratkojille helpot vihjeet voivat olla vähän ristikoita ratkoville kovinkin haasteellisia.
Hienoa, että Sanaris oli mukana tapahtumassa. Ristikko löytyy myös Sanarisin ristikkoarkistosta.
Sanarisin toiminnan puolesta olen toiminut. Voin hävittää ristikon kopion netistä, jos Sanaris kokee sen olevan toimintaansa vastaan. Toivon ihan oikeasti Vikin ja Köpin asian huomioivan.
Tarkoitus on, että joku kokeilisi kotona kimpparatkontaa joidenkin kaverien kanssa. Ilmaisversiossa on kyllä rajoitettu määrä osallistujia, joten ihan hirveää määrää ei voi samaa ristikkoa ratkoa. Kukin ratkoja voi kyllä itsekin täydentää ristikkoa, joten yhden henkilön ei välttämättä tarvitse olla ”kirjurina”.
Minulla on asiasta artikkeli Magma (ristikoidenratkonta).
RATKO HELMIKUUN TAPIO HUUHAA - VAIHTOEHTONA JÄTTIPIILIS!
Nyt on oikea talvi ainakin jossain päin Suomessa! ⛷️
Yhdistä näiden avulla:
Sulje lisäikkuna