Merkitty: Andre Wickström, Anitta Ahonen, Arimo Mustonen, Eeva Vekki, Heikki Vilja, Heli Sutela, Ilari Johansson, Ilkka Kivi, Inka Valima, Ismo Leikola, J P Kangas, Jaakko Saariluoma, Jack (Jacke) Björklund, Johanna Tohni, Joonas Nordman, Jope Ruonansuu, Krisse Salminen, Marko Kämäräinen, Matti Patronen, Mika Eirtovaara, Niko Kivelä, Pete Poskiparta, Pirjo Heikkilä, Riku Suokas, Sami Hedberg, Simo Frangen, Teemu Vesterinen, Tommi Mujunen, Ursula Herlin
- Tämä aihe sisältää 20 vastaukset, 1 ääni, ja päivitettiin viimeksi 12.1.2021 17:53 Tapio toimesta.
- JulkaisijaArtikkelit Kommentit
- TapioSivustovastaava
Stand-up-koomikoista on tarkoitus saada sarja karikatyyrejä, joissa jätän osittain esille käyttämääni valokuvaa.
Tässä luettelo, jota olen hyödyntänyt. Tästä luettelossa tässä säikeessä on esillä kaikki muut paitsi Harri Lagström, josta ei löytynyt sopivia kuvia, joiden pohjalta voisi karikatyyriä rakentaa.
Osaa karikatyyreistäni pidän varsin onnistuneina ja osaa taasen melko epäonnistuneina. Loput ovat siltä väliltä. Kaikki on esillä, jos vaikka joku esittäisi parannusehdotuksia.
Tässä kaksi esimmäistä.
Lisäys 16.11.2020. Tein alemmasta myös Tittelityy-hahmon.
Jelpataan toisiamme (auttamisperiaatteet). Tsättäile ristikostasi kanssani (tsätin ohjeet - katso video).
Nautitaan syksyn kauneudesta! 🍁🍄🍁
- - - Saatan välillä estää kirjautumatta kirjoittamisen - siksi ja muistakin syistä suosittelen kirjautumista.
Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkki Google Gemini tekoälyn käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -TapioSivustovastaavaSeuraavat kaksi.
Jelpataan toisiamme (auttamisperiaatteet). Tsättäile ristikostasi kanssani (tsätin ohjeet - katso video).
- - - Saatan välillä estää kirjautumatta kirjoittamisen - siksi ja muistakin syistä suosittelen kirjautumista.
Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkki Google Gemini tekoälyn käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -TapioSivustovastaavaKaikista ei oikein osaa tehdä karijatyyriä. Joonas Nordmania olen vain vähän muunnellut.
Ilman roolia hänellä on tämä perusilme, mutta esim. Hjallis Harkimoa imitoidessaan hän luo Hjalliksesta ilmeillään ikään kuin kariatyyrin, josta on paha tehdä karikatyyri. Sehän olisi karikatyyri karikatyyristä. Joonas tekee Hjalluksen melkein Me hirviöt tv-sarjan isäksi (Herman Munster), joten lisäsin kuvaan kaulaan tapin. Alla hieman hirviöity karikatyyri Hjallis-hahmosta.
Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkki Google Gemini tekoälyn käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -TapioSivustovastaavaHuomasin, että karikatyyrin täytyy yleensä olla enemmän tai vähemmän sivuprofiili. Muuten nenää ei saa korostettua halutusti. Eräät aiemmat kuvat pitäisi ehkä tehdä uusiksi, mutta tähänastisten kohdalla suoraan edestä näkyvät kasvot jotenkin toimivat. Seuraavaan sain jotenkuten toimivan vain sivuviistoon.
Saman tapaista yritin seuraavaan, mutta en oikein osaa sanoa onnistuinko.
Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkki Google Gemini tekoälyn käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -TapioSivustovastaavaTähän henkilöön vaikea saada ote. Hän itse välillä ilmeilee niin paljon, että tekee ikään kuin itse itsestään karikatyyrin. En erikoisista ilmeistä saanut niin onnistuneita kuin oli tavoitteeni, sillä muokkaamaton kuva oli hurjempi kuin karikatyyriyritelmä.
Alla on yhdistelmä parista suhteellisen normaalin kuvan pohjalta. Karikatyyriksi tämä on vähän kesy.
Alka olevakin yritelmä on kesy, sillä mallina käyetyssä kuvassa henkilö on hurjemman oloinen kuin tässä kuvassa. Tämäkin siis kuuluu sarjaan ei niin onnistuneita piirroksia.
Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkki Google Gemini tekoälyn käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -TapioSivustovastaavaVähän kiltti piirros tämäkin
Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkki Google Gemini tekoälyn käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -TapioSivustovastaavaYritän nyt jatkaa, vaikka enhän minä tähän melko lievästi muunneltuun kuvaan täysin tyytyväinen ole. Huomasin, että pienetkin yksityiskohdat voivat olla merkityksellisiä. Jouduin korjaamaan liian siistit hampaat realistisemmiksi.
Tässä, kuten eräässä aiemmassa kiinnitin huomion suuhun ja hampaisiin.
Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkki Google Gemini tekoälyn käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -TapioSivustovastaavaTässä laitoin kasvonpiirteet muistuttamaan Liisa ihmemaassa hahmon Tittelitom-hahmoa.
Vähän vielä kasvoja pyöritämällä hahmo sopisi piirroselokuvaan tai digitaalisesti muokattuun elokuvaan.
Tulipa mieleen, että kyllä jotakuta muutakin voisi ajatella tämän hahmon esittäjäksi. Alla Sami Heberg Tittelitom-hahmona:
Tämä herra esitti hahmoa vuoden 2010 elokuvassa (kuvan lisenssi):
Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkki Google Gemini tekoälyn käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -TapioSivustovastaavaEdellisen kommentin ensimmäisen henkilön avopuoliso:
Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkki Google Gemini tekoälyn käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -TapioSivustovastaavaKarikatyyreissä ei aina onnistu. Seuraavaa Markku Toikan karikatyyriä en saanut riittävän näköiseksi, mutten keksi, mitä pitäisi muuttaakaan.
Ei seuraavaakaan kovin hyvä ole, mutta ainakin tukka ja parta kuvaa J P Kangasta.
Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkki Google Gemini tekoälyn käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -TapioSivustovastaavaToisaalta joskus jotkut itse luovat itsestään lähes karikatyyrin. Mika Eirtovaaran erään valokuvan pohjalta ei paljoa tarvinnut muuttaa.
Vähän samaa olemusta on Tommi Mujusella.
Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkki Google Gemini tekoälyn käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -TapioSivustovastaavaUrsula Herlinin kuva on hyvinkin näköinen, mutta tarkoituksella tein hieman noitamaiseksi. Onko tämä liian epäkohteliasta? Miten noitamaisena naisen saa kuvata?
Hieman tukevasta leidistä ei kohteliaisuussystä oikein enempää kehtaa liioitella.
Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkki Google Gemini tekoälyn käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -TapioSivustovastaavaMarko Kämäräisestä teon maltillisen karikatyyrin.
Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkki Google Gemini tekoälyn käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -TapioSivustovastaavaHeli Sutelasta korostinposkien ja leuan vahvuutta.
Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkki Google Gemini tekoälyn käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -TapioSivustovastaavaJack (Jacke) Brjörklundin kohdalla korostin hieman nenää ja leukaa. Kun ei tunne persoonaa, on vaikea arvioida, mikä on tyypillinen olemus.
Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkki Google Gemini tekoälyn käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -TapioSivustovastaavaHeikki Viljan kohdalla korostin hymyä.
Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkki Google Gemini tekoälyn käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -TapioSivustovastaavaTämän onnistumistasoa en osaa arvioida.
Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkki Google Gemini tekoälyn käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -TapioSivustovastaavaKun ei tunne persoonaa, on hyvä olla liioittelematta liikaa kuten Ilkka KivenKiven kohdalla.
Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkki Google Gemini tekoälyn käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -TapioSivustovastaavaNainenkin osaa tehdä itse itsestään karikatyyrin – lähtökuvaa ei ole juuri liioiteltu! Ilme on henkilölle tyypillinen löytämieni kuvien perusteella.
Aika paljon Eeva Vekkikin välillä ilveilee. Alla kahden kuvan pohjalta luotu karikatyyri.
Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkki Google Gemini tekoälyn käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -TapioSivustovastaavaEdellä olleet ovat siis aiemmin mainitusta luettelosta, jossa mainituista koomikoista jätin pois vain Harri Lagströmin. Hänestä ei löytynyt sopivia kuvia, joiden pohjalta vousi karikatyyriä rakentaa.
Tämän jälkeen tulee muualla esillä olevia henkilöitä.
Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkki Google Gemini tekoälyn käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -TapioSivustovastaavaAimpien tyyliin yritin Jope Ruonansuusta. Hän itse ei halunnut, että häntä pidettäisiin stand-up-koomikkona, mutta aika lähellä sitä hän sitä kaiketi monen mielestä oli.
Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkki Google Gemini tekoälyn käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -
Yhdistä näiden avulla:
Sulje lisäikkuna