Esillä 2 viestiä, 1 - 2 (kaikkiaan 2)
  • Julkaisija
    Kommentit
  • #22758 Kommentoi
    Tapio
    Sivustovastaava

Kovisristikko on Arto Kuivaselta ja merkitty 3- merkitty. Ehkä kuitenkin lähinnä 2½. Hyvä ristikko joka tapauksessa. Ristikossa on hauskasti pääkuvasta johdetut sanat. Yleisesti ottaen kiva ristikko.

Seuraava vihje tuotti ongelmia:

ERILLISENÄ EI PUHU

Löysin Googlella kehen viitataan. Jos ratkaisysanaan lisätään kirjaimer ER, saadaan viitattu henkilö. Vihjeeseen liittyvä henkilö on aika outoa viihdetriviaa, jota ilman Googlen apua ei pysty ymmärtämään. Ilman Googlen käyttöä oleva vihje olisi mielestäni ollut parempi. Laatija halusi ns. rakennevihjeen, jotta sai vihjeeseen lisää vaikeutta. Seuraava vihje ei olisi kaivannut Googlea:

I****A PÄITTÄ ON ****

Mietin onkohan tässä vähän liikaa nippelitietoa ainakin nuoremmille ratkojille. Osa ratkaususanoista lienee tuttuja vain vanhemmalle väelle. Ratkojapolvi ei voi vaihtua, jos vihjeet liittyvät liian vanhoihin asioihin.

Vuokilan piilis oli jälleen kerran mainio. V10 piilovihje meinasi jäädä hoksaamatta, sillä useampi sana piti ymmörtää yhden sanan synonyymi-ilmauksena.

Tavis oli kiva. Lämpimään leipään olin laittanut ratkaisusanaan yhden I-kirjaimen liikaa ja ihmettelin, miksi risteävä sana ei toimi. Onneksi tuli tarkistettua ratkaisusanat.

Jelpataan toisiamme (auttamisperiaatteet). Tsättäile ristikostasi kanssani (tsätin ohjeetkatso video).

Nautitaan syksyn kauneudesta! 🍁🍄🍁

- - - Saatan välillä estää kirjautumatta kirjoittamisen - siksi ja muistakin syistä suosittelen kirjautumista.
    Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkki Google Gemini tekoälyn käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -

RATKO LOKAKUUN TAPIO HUUHAA

#22775 Kommentoi
    Tapio
    Sivustovastaava

Olen antanut muutamia kovisristikkoon liittyviä vinkkejä Suomi24:ssä.

Sanarisin foorumissa nimimerkit happonen (komm. no 14) ja Jaska (komm. no 15) antavat ristikosta samansuuntaisia arvioita kuin itsekin olisin antanut.

Jelpataan toisiamme (auttamisperiaatteet). Tsättäile ristikostasi kanssani (tsätin ohjeetkatso video).

Nautitaan syksyn kauneudesta! 🍁🍄🍁

- - - Saatan välillä estää kirjautumatta kirjoittamisen - siksi ja muistakin syistä suosittelen kirjautumista.
    Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkki Google Gemini tekoälyn käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -

RATKO LOKAKUUN TAPIO HUUHAA

Esillä 2 viestiä, 1 - 2 (kaikkiaan 2)
Vastaa aiheeseen: IS Viikonloppu 23.-24.10.2021

Voit käyttää muotoiluun BBCodes-merkintöjä.
Käyttäjätililläsi ei voi käyttää eidistyneitä BBCode-merkintöjä, ne poistetaan.

Tietosi:

BBCode-merkkaukset + luomani lisämerkkaukset:

[BR][SPACER][HR][UNDERLINE][/UNDERLINE][STRIKE][/STRIKE][SUP][/SUP][SUB][/SUB][COLOR][/COLOR][CODE][/CODE][REVERSE][/REVERSE]

Emoji-valikoima:

🙂 😀 😂 🤨 😮 😥 👿 💡 ❤️ 👍

Kun jotain painikketta klikkaa, tapahtuma joko avaa tai sulkee toiminnon. Mikäli jokin muu toiminto on avoinna, se suljetaan automaattisesti.

Valikko "Lisäkoodeja" avaa mahdollisuuden lisätä hyödyllisiä toimintoja ja koodeja, kuten "Näytä/piilota sisältö" (SPOILER) sekä emoji-ikoneja editoriin. Lue lisää...

Valikko "Linkkisetti" listaa hyödyllisiä linkkejä. Lue lisää...

Valikko "Kuvien lähetys" avaa lomakkeen, jolla voi privaatisti lähettää minulle kuvia. Kyseessä on itsenäinen, upotettu toiminto. Kun kuva on valittu, pitää painaa LATAA-painiketta. LÄHETÄ-painike ei liity kuvien lähetykseen vaan uuden kommentin lähettämiseen!. Lue lisää...