Merkitty: Henrik Lahtinen, Kari Vaalamo, Teemu Pallonen, Toni Pitkälä
- Tämä aihe sisältää 5 vastaukset, 1 ääni, ja päivitettiin viimeksi 3.9.2023 13:19 Tapio toimesta.
- JulkaisijaArtikkelit Kommentit
- TapioSivustovastaava
5.8.2023 on Teemu Pallosen 2½-tasoinen ristikko. Koska pääkuva oli sijoitettu oikeaan alareunaa, sillä oli varsin pieni merkitys ratkonnan kannalta. Hankalin alue minulle oli vasen yläosa.
Näytä/piilota vinkki pääkuvaan:Ratkaisusanat johdetaan suoraan pääkuvasta helpon ristikon tapaisesti.Jelpataan toisiamme (auttamisperiaatteet). Tsättäile ristikostasi kanssani (tsätin ohjeet - katso video).
Nautitaan syksyn kauneudesta! 🍁🍄🍁
- - - Saatan välillä estää kirjautumatta kirjoittamisen - siksi ja muistakin syistä suosittelen kirjautumista.
Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkki Google Gemini tekoälyn käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -TapioSivustovastaavaEräs ratkoja kirjoitti toisaalla:
Ymmärtämättä jäivät ”tässä e” ja ”voi tulla”.
Näytä/piilota logiikkavinkkejä:TÄSSÄ viitattaneen ratkaisusanaan ja kysytään, missä kohtaa ratkaisusanaa E-kirjain sijaitsee.VOI TULLA – kysytään tulemisen tapaa. Voi tulla esim. myöhässä.Jelpataan toisiamme (auttamisperiaatteet). Tsättäile ristikostasi kanssani (tsätin ohjeet - katso video).
- - - Saatan välillä estää kirjautumatta kirjoittamisen - siksi ja muistakin syistä suosittelen kirjautumista.
Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkki Google Gemini tekoälyn käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -TapioSivustovastaava12.8.2023 on Kari Vaalamon 3- merkitty kovis. Kovis oli oikean yläkulman osalta minulle hankala. Seuraava vihje tuotti eniten ongelmia, vaikka lopulta selvisikin.
VIELÄ YHDET!
Ristikosta puuttuu pääkuva, mutta muutamat pitkät sanat tekivät ristikosta melko mielenkiintoisen.
Henrik Lahtisen teemapiilis oli myös vaikeahko, mutta mielenkiintoinen. Juha Leinosen ristikkoa sai myös kunnolla pohtia, vaikka ei kovis ollutkaan.
[Moderaattorin huomaus. Poistin epäasiamukaisen kommentin ja siirsin sen poistettuihin kommentteihin.]
Jelpataan toisiamme (auttamisperiaatteet). Tsättäile ristikostasi kanssani (tsätin ohjeet - katso video).
Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkki Google Gemini tekoälyn käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -TapioSivustovastaavaKoviksena on Erkki Vuokilan 2½-tasoinen ristikko (kuvitus Heli Kärkkäinen). Ristikossa tosi hauska pääkuva, josta johdetut ratkaisusanat eivät olleet liian helposti arvattavia. Aika paljon oli faktavihjeitä, joiden faktoja piti netistä etsiä. Kohtuuttomasti googlaamista ei ollut kuitenkaan. Ristikossa oli muutamia tosi hauskoja vihjeitä.
Jelpataan toisiamme (auttamisperiaatteet). Tsättäile ristikostasi kanssani (tsätin ohjeet - katso video).
Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkki Google Gemini tekoälyn käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -TapioSivustovastaava26.8.2023 Toni Pitkälän kolmoseksi merkattu kovis. Ristikossa on uksi kahden oitkän sanan risteävä kohta, joka oli melko mielenkiintoinen. Ristikko ei silti erityisesti innostanut. Ristikko ei kokonaisuutena ollut pahinta Pitkälää.
Yhden vihjeen logiikka ei auennut.
PIENI POLIISIAUTO? (Ratkaisusanassa on neljä kirjainta.)
Sain tähän logiikkavinkin toisaalta.
Taviksen kohdalla ongelmia tuotti vihje VOITTAA kohdalla.
Näytä/piilota apusisältö:Sain siihen selityksen toisaalta. Ongelma on siinä minulla oli se, että risteävästä sain viimeiseksi tavuksi DIT, jolla tuli epäsana. Risteävä sana voidaan taivuttaa myös niin, että viimeinen tavu on TIT. Sitä käyttäen vihjeelle VOITTAA saa kunnon ratkaisusanan. En tarkistanut taivutuksia Kielitoimiston sanakirjasta ristikkoa ratkoessani.Ekin piilis oli melko haastava. Vuokilan piilikseksi anagrammien osuus (42%) oli poikkeuksellisen suuri, mutta ne olivat pääosin pitkiin sanoihin.
Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkki Google Gemini tekoälyn käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -TapioSivustovastaavaSeuraavista vihjeistä on kysytty.
JOHTI ******K** ES*TYSTÄ
Näytä/piilota apusisältö:Viitatataan erääseen oopperaan ja esityksen johtajaan.Näytä/piilota ratkaisusana ja selitys:TOSCANINI. Tosca on sen verran tunnettu ooppera, että Arturo Toscanini sitä on varmaan monet kerrat johtanut. Ratkaisusanalla täydennettynä tulee lause JOHTI TOSCANKIN ESITYSTÄ.Jelpataan toisiamme (auttamisperiaatteet). Tsättäile ristikostasi kanssani (tsätin ohjeet - katso video).
Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkki Google Gemini tekoälyn käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -
Yhdistä näiden avulla:
Sulje lisäikkuna