Merkitty: Alf Simberg, Antti Skyttä, Aulis Lehto, Janne Salo, Jari Keränen, Jyrki Takala
- Tämä aihe sisältää 17 vastaukset, 2 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 11.3.2024 15:58 Tapio toimesta.
- JulkaisijaArtikkelit Kommentit
- RepeOsallistuja
Uuden Iisakin ratkonta stoppasi jo sivulla 9 olevaan Skytän puolikkaaseen, jonka vasemmassa yläkulmassa vihje AT- SO- lienee skytismiä parhaimmillaan. Tavuviivojen lukumäärästä päätellen vaihtoehtoja löytynee.
TapioSivustovastaavaNäytä/piilota apusisältö:Kirjainjekkuvihje.Näytä/piilota tarkennettu vinkki:Kirjainten paikan vaihto.Vasemmanpuoleinen laittamasi vaihtoehto on se oikea.
Palkintoristikoihin voi antaa vinkkejä. On toivottavaa, että kaikki vinkit annetaan yksitellen ja ns. spoilereita hyödyntäen. Katso. lisää auttamistavastani klikkaamalla tätä linkkiä. Kun palkintokisaan osallistumisaika on päättynyt, voi spoilereilla vihjeiden ohella antaa ratkaisusanoja ja niiden selityksiä.
Jelpataan toisiamme (auttamisperiaatteet). Tsättäile ristikostasi kanssani (tsätin ohjeet - katso video).
Nautitaan alkusyksyn kauneudesta!
- - - Saatan välillä estää kirjautumatta kirjoittamisen - siksi ja muistakin syistä suosittelen kirjautumista.
Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkki Google Gemini tekoälyn käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -RepeOsallistujaKiitos, eiköhän se tästä valkene. Hyvää illanjatkoa !
JaanaVierasSkyttä s16 ylhäällä tunturiryhmä natti ei aukea ja alhaalla vihje kiersi jumissa
TapioSivustovastaavaTämän tyyppiset vihjeet ovat välillä itsellekin hankalia ja olen Marcukselta pyytänyt apua. Välillä ajatus jumiutuu eikä tule kokeiltua uusia näkökulmia. Minulla on jekkulista. Sitä minun itsekin tulisi enemmän käyttää kun ajatus jumiutuu.
Jelpataan toisiamme (auttamisperiaatteet). Tsättäile ristikostasi kanssani (tsätin ohjeet - katso video).
- - - Saatan välillä estää kirjautumatta kirjoittamisen - siksi ja muistakin syistä suosittelen kirjautumista.
Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkki Google Gemini tekoälyn käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -TapioSivustovastaavaSkyttä s16 ylhäällä tunturiryhmä natti ei aukea ja alhaalla vihje kiersi jumissa
[Ylläpitäjän tiedote. Jos haluat minun auttavan, lähetä koko ristikosta (kaikkien vihjeiden ja ratkaisusanojen tulee näkyä kokonaan) kuva käyttäen Kuvien lähetys -toimintoa. Pystyn kasamaan aukeamaristikon kahdesta osasta, joten yhtenä kuvana aukeamaristikon ei tarvitse olla. Kuvien haku löytyy kommentin lähettämiseen liittyvän editorin alapuolelta.
Kyseessä on itsenäinen, upotettu toiminto. Ensimmäinen asia on näpäyttää painiketta Valitse tiedosto ja sitten hakea oman laitteen galleriasta valokuvattu tai skannattu ristikko. Kun kuva on valittu (ja kuvan nimi näkyy Valitse tiedosto -painikkeen oikealla puolella), pitää painaa LATAA-painiketta. LÄHETÄ-painike ei liity kuvien lähetykseen vaan uuden kommentin lähettämiseen! Sen painaminen ei lähetä kuvaa eteenpäin.
Onnistuneesta kuvien lähetyksestä tulee seuraavanlainen ilmoitus:
Saatan poistaa tiedotteen kun se on huomioitu.]
Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkki Google Gemini tekoälyn käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -RepeOsallistujaSivulla 19 olevan J.Keräsen VÄÄRINYMMÄRRYS-ristikon vasemman reunan keskikohdalla oleva SOLUN SISÄLTÖÄ -vihje kaipaisi ratketakseen oikein, oikeaa ymmärrystä siitä, missähän kyseinen SOLU luuraa. Uskon, että Tapiolla on homma hallussa. Kiitos etukäteen.
TapioSivustovastaavaSOLUN SISÄLTÖÄ -vihje kaipaisi ratketakseen oikein, oikeaa ymmärrystä siitä, missähän kyseinen SOLU luuraa. Uskon, että Tapiolla on homma hallussa. Kiitos etukäteen.
Ei sen paremmin hallussa kuin sinullakaan. Laittaisin vaihtoehdoistasi oikeanpuoleisen. Takuuvarmasti en niin väitä.
Näytä/piilota apusisältö:Faktavihjeestä kaiketi kyse. Sitäkin solussa on.Jelpataan toisiamme (auttamisperiaatteet). Tsättäile ristikostasi kanssani (tsätin ohjeet - katso video).
Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkki Google Gemini tekoälyn käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -RepeOsallistujaKiitos, mennään solussa faktatiedolla.
Sivun 22 J.Salon ristikossa oman pään selvennystä kaipaisivat vielä
vasemman reunan keskellä oleva YLÄPUOLELLA-vihje, sekä
oikeassa alakulmassa olevat KENGURULLA VESISSÄ- JA VAAA LEHTEÄ-vihjeet.
Jokin kirjainten/tavujen heitto, lisäys/typistys tms. sellainen varmaan auttaisi. Kiitos ja leppoisaa wiikonloppua!
TapioSivustovastaavaKulmassa on ehkä virheitä. KAUHAVILLE… olikin oikein ja on ovela. Kieroutta on lisätty tavanomaisesta.
Näytä/piilota virheitä:KENGURULLA… 3. kirjain on väärin. Siitä seuraa samalla virhe vihjeen BOLLA.. 4. kirjaimen kanssaBON LOPPU
Näytä/piilota apusisältö:Ratkaisusanaksi tulee erään henkilön sukunimen loppukirjaimet (piti luntata, kehen voisi viitata).KENGURULLA…
Näytä/piilota apusisältö:Sanan alkuun tulee ajatella eräs kenguru.Näytä/piilota tarkennettu vinkki:Piirros-/animaatiohahmo.VAAA LEHTEÄ ideaa en keksinyt. Kysyin Magmalla Marcukselta, joten vinkit perustuvat hänen apuunsa.
Näytä/piilota apusisältö:Kyseessä on typistevihje. Sellaiseksi sitä epäilin, mutta en keksinyt, miten typistetty.Näytä/piilota tarkennettu vinkki:Molemmista vihjesanoista on poistettu kirjain, kuten myös ratkaisusanasta.Näytä/piilota tarkennettu vinkki:Kyse on henkilöistä.Jelpataan toisiamme (auttamisperiaatteet). Tsättäile ristikostasi kanssani (tsätin ohjeet - katso video).
Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkki Google Gemini tekoälyn käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -RepeOsallistujaKiitos Tapio ja Marcus. Näinhän se homma etenee.
Sitten kun ehdit, saanko vielä mielipiteesi vasemman reunan YLÄPUOLELLA-vihjeestä. Kiitos ja ötyä!
TapioSivustovastaavaNäytä/piilota apusisältö:Ymmärtäisin maantieteellisenä vihjeenä.Näytä/piilota tarkennettu vinkki:Minkä yläpuolella ratkaisusanan elollinen asustelee?ylrisesti ottaen hienostihan sinä ristikon ratkoit. Janne Salon ristikothan ovat lehden vaikeimpia. Erityinen peukku KAUHAVILLE… ratkaisemisesta.👍
Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkki Google Gemini tekoälyn käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -RepeOsallistujaKiitos itsellesi.
Näytä/piilota apusisältö:Mielestäni YLÄPUOLELLA-vihje erittäin kökkö. Ei suomalainen noin sano edes maantieteellisesti kyseisestä asiasta. Paitsi avaruudesta.Elämä on. Saa poistaa!
[Moderaattirin huomautus. En poistanut, mutta koska kommentti sisälsi vinkin, laitoin spolerin sisään. Saatoin myös ymmärtää vihjeen väärin.]
PäiviVierasKuukauden Aulis sivu 21 pääkuvan oikea puoli ei avaudu.
PäiviVierasSiis ei avaudu. Ranskan kaupunki, Oilers Ym.
TapioSivustovastaavaKuukauden Aulis sivu 21 pääkuvan oikea puoli ei avaudu.
Siis ei avaudu. Ranskan kaupunki, Oilers Ym.
Google Mapsista ole apua. Piste on väkisin vähän sinne päin ja Lehdolla sinne päin ylipäätänsä. Voi olla miten pieni kohde tahansa. Pitää arvailla risteäviä sanoja ja sitten kokeilla, osuuko joku Googlen Ranskasta löytämä karttakohde Keski-Ranskaan muutaman sadan kilolometrin säteellä. Arvaukseni meni pieleen, joten en osaa auttaa.
Oilers ei ole ainakaan Edmonton Oilersin nykyinen logo. Etsimen on suttuisen kuvan pohjalta mahdotonta. Jos kuva olisi selvempi, Googlen kuvahaku saattaisi auttaa.
En osaa auttaa tällä kertaa, mutta ehkä joku keksii toimivat ratkaisusanat.
Minusta kyse ei ole siitä, osaako ratkoa, vaan osaako arvata oikein. Minusta ratkonta ei sellaiseksi saisi mennä.
[Sain kasaan Aulis Lehto -henkisen ristikon. Tuli aika pahoja googlattavia vihjeitä, jiten sanaston laatu jäi suurin piirtein Aulis-tasolle.
Olen pyrkinyt laittamaan tietovihjeisiin helpotuksia. Ja välillä sitten vaikeuttamista, jos ympärillä on kovin helppoa.
Muutama myönnytys alku- ja loppupiiloissa oli pakko tehdä, koska rakenne on sen verran vaikea.
Jos olet kiinnostunut on koeratkonnasta, voi lähettää tiedon palautelomakkeella/s-postilla. Voi lähettää ristikon s-postilla tai antaa linkin Magmaan, josta ristikon voi ladata. Magman ilmaisversiossa ristikon laatua hieman tahallisesti on laskettu.]
Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkki Google Gemini tekoälyn käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -TapioSivustovastaavaRepeltä tuli s. 14 Toni Piiraisen ristkon kuva, jossa vihje AIKA MOKA! oli merkitty. En ole varma, miten tulee ymmärtää, mutta yritän miettiä ja tarvittaessa kysyn muilta apua.
Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkki Google Gemini tekoälyn käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -TapioSivustovastaavaLehtoon tuli tousaalta apu.
OILERS-LOGO
Näytä/piilota apusisältö:Rankan kohta
Näytä/piilota apusisältö:LAVAUT.Jelpataan toisiamme (auttamisperiaatteet). Tsättäile ristikostasi kanssani (tsätin ohjeet - katso video).
Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkki Google Gemini tekoälyn käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -
Yhdistä näiden avulla:
Sulje lisäikkuna