Merkitty: Aulis Lehto
- Tämä aihe sisältää 1 vastaus, 1 ääni, ja päivitettiin viimeksi 6.4.2025 07:31
Tapio toimesta.
- JulkaisijaArtikkelit Kommentit
Joukahainen
VierasHaluaisin vaan kysyä,miten tärkeää teillä on tässä ryhmässä .Koska minä oon ihan täysillä
Tapio
SivustovastaavaHesarin ristikoita ei tällä foorumilla ole juuri käsitelty. Repen kanssa on lähinnä privaatisti kyselty muutamia ratkaisusanoja. Ne liittyvät lähinnä mahdollisiin laadintavirheisiin tai kasvokuvien tunnistamisiin. Ratkaisusanojen esille tuomista en tällä foorumilla palkintokisaan osallistuvista ristikoista haluaisikaan.
Sanarisin foorumissa käsitellään paljon Hesarin ristikoita (ovat yleensä eniten käsiteteltyjä). Siellä annetaan joskus lähes ratkaisusanat kertomalla ratkaisusanoista hyvinkin paljon. Joskus on myös linkkejä, joiden kautta pääsee näkemään ratkaisusanan. Ihan niin pHitkälle auttavia apuja en ole tällä foorumilla tapanani antaa.
Joskin olen miettinyt, olisiko suttuisten valokuvien kohdalla syytä tehdä poikkeus, vaikka sitten joko etu- tai sukunimen osalta tulee esille ratkaisusanakin. Silloin paljastaisin niiden osalta enemmän kuin mitä tehdään Sanarisin foorumissa. Lähes nimen paljastamisia Sanarisinkin foorumissa on joskus annettujen tietojen tai linkkien muodossa. Google Lens avulla ei nykyisin juuri voi kasvokuvien tunnistamiseen saada apua.
Kyllä täälläkin saa kysellä luomalla kustakin ristikosta oman säikeen tai niputtamalla muutama ristikko saman säikeen alle. Privaatisti Magmassa tai s-postissa voit satunnaisesti kysyä. Hirveästi privaatteja kysymyksiä en toivo.
Hesarin ristikoiden ratkaisusanoja pannaan paljon ratkojat.fi-palveluun. Kun on perin outo asia, sieltä tulee minunkin välillä niitä etsittyä. Viimeksi myös itse laitoin vastavuoroisuuden takia muutaman ratkaisusanan palveluun.
Yhdistä näiden avulla:
Sulje lisäikkuna