- Tämä aihe sisältää 0 vastaukset, 1 ääni, ja päivitettiin viimeksi 25.8.2024 08:59 Tapio toimesta.
- JulkaisijaArtikkelit Kommentit
- TapioSivustovastaava
Tuon oma-aloitteisesti esille tässä säikeessä vain esille eri foorumeissa tulleita suoranaisia virheitä, virhe-epäilyjä tai kovin tulkinnallisia vihjeitä. Pelikaaniristikoista, Iisakin ristikoista, Suomen Kuvalehdestä ja Ilta-Sanomista on omat säikeensä. Tähän säikeeseen tulee muissa lehdissä havaittuja mahdollisia virheitä.
Saatan laittaa joissakin tapauksissa myös vihje-ehdotuksia. Mikäli kyseessä on ristikko, jolla voi osallistua palkintokisaan, ratkaisusanoja ei kerrota. Vanhemmissa ristikoissa ne saatetaan kertoa.
Mikäli olen laittanut väärin perustein jonkun virheeksi, siitä toivon huomautuksen. Poistan virheelliset virheväitteet.
Jos huomaat virheitä, lähetä virheellisestä ristikosta kuva kuvanlähetystoimintoa käyttäen. Kerro virheestä Palaute-/yhteydenottolomake välityksellä tai ota virheselostuksesta kuvaruutukaappaus ja lähetä se kuvanlähetystoiminnolla minulle (kuvanlähetystoiminto on myös yhteydenottosivulla). Kerro lehden numero. Jos lähetetystä kuvasta ei tule esille laatijan nimi ja lehden sivu, kerro ne erikseen. Laita mukaan myös ehdotukset oikeista vihjeistä. Laitan esille vihje-ehdotukset oikeiksi vihjeiksi.
Mikäli voit esittää virheet vinkkejä antamatta ja ratkaisusanoja kertomatta, voit mainita virheistä tässä säikeessä. Tähän säikeeseen laitetut virheilmoitukset poistan sen jälkeen kun olen ne käsitellyt. Jos laitat ehdotuksia oikeiksi vihjeiksi, ole täysin varma, että kyseessä on ristikoissa olevat todelliset virheet eikä sinun ratkontavirheesi.
Mikäli virhe on niin iso, että se vaatisi uuden vihjekuvan, uutta vihjekuvaa en välttämättä luo. Jos ristikko tulisi korjata erittäin suuressa määrin, tekijänoikeudellisista syistä en isoja korjauksia laita esille.
Alla on yleisluonteinen opastus kuvanlähetystoiminnon käyttämiseen.
[Ylläpitäjän tiedote. Jos haluat minun auttavan, lähetä koko ristikosta kuva käyttäen Kuvien lähetys -toimintoa. Huomioi seuraavat asiat:
- Kaikkien vihjeiden ja ratkaisusanojen tulee näkyä kokonaan. Pystyn kasamaan aukeamaristikon kahdesta osasta, joten yhtenä kuvana aukeamaristikon ei tarvitse olla.
- Yritä saada kuvaan ristikko sellaisena, että siinä on mahdollisimman vähän linjavääristymiä tai aaltomaisia vääristymiä (skannerilla vääristymiä tulee yleensä vähemmän kuin valokuvattaessa ristikko). Pystyn melko paljon korjaamaan vääristymiä, mutta joskus vihjeet ovat pahasti vääristyneessä ristikossa niin epäselviä, että kaikista vihjeistä ei saa selvää. Hyvä skannattu/valokuvattu ristikko on mahdollisimman suorakaiteen muotoinen.
- Tarkista ennen lähettämistä, että vihjeistä ja laitetuista ratkaisusanoista saa selvän.
Kuvien haku löytyy kommentin lähettämiseen liittyvän editorin alapuolelta.
Kyseessä on itsenäinen, upotettu toiminto. Ensimmäinen asia on näpäyttää painiketta Valitse tiedosto ja sitten hakea oman laitteen galleriasta valokuvattu tai skannattu ristikko. Kun kuva on valittu (ja kuvan nimi näkyy Valitse tiedosto -painikkeen oikealla puolella), pitää painaa LATAA-painiketta. LÄHETÄ-painike ei liity kuvien lähetykseen vaan uuden kommentin lähettämiseen! Sen painaminen ei lähetä kuvaa eteenpäin.
Onnistuneesta kuvien lähetyksestä tulee seuraavanlainen ilmoitus:
Saatan poistaa tiedotteen kun se on huomioitu.]
Jelpataan toisiamme (auttamisperiaatteet). Tsättäile ristikostasi kanssani (tsätin ohjeet - katso video).
Nautitaan viimeisistä syksyn lehdistä talvea odotellessa! 🍁🍄🍁
- - - Saatan välillä estää kirjautumatta kirjoittamisen - siksi ja muistakin syistä suosittelen kirjautumista.
Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkki Google Gemini tekoälyn käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -
Yhdistä näiden avulla:
Sulje lisäikkuna