- Tämä aihe sisältää 4 vastaukset, 1 ääni, ja päivitettiin viimeksi 14.7.2024 14:31 Tapio toimesta.
- JulkaisijaArtikkelit Kommentit
- TapioSivustovastaava
Eläimillä on turkki. Jos haluaa monivärisen kuvituksen se tuottaa ainakin minulle ongelmia. Varsinkin koirakuvat meinaavat tulla lapsellisen oloisiksi, lähinnä lastenkirjoihin sopiviksi.
Alla collie ja perhoskoira.
Mitenkähän näitä kannattaisi piirtää? Jotkut laittavat aika yksivärisinä tai mustavalkoisina. Haluan kuitenkin monivärisyyttä.
Tässä säikeessä saa käsitellä myös eläinpiirroksia kirjoissa, koska ehkä nämä koirat sopisivat enemmän lastenkirjaan kuin ristikkoon. Toki ristikossakin voi olla hieman lastenkirjamaista kuvitusta.
Tytär on pyytänyt tekemään kuvitusta lastenkirjaan, jossa on koira. Perheyhteisöömme kuuluu musta labdadorin noutaja. Siitä on vaikea tehdä kuvia, sillä kaikki piirteet meinaavat hukkua mustaan turkkiin. Valokuvasta ei meinaa millään erottua jalkojen asento.
Tein vesivärimäistä väritystä vanhalla laitteellani, jotta sai edes jonkinlaista erottuvuutta.
Jelpataan toisiamme (auttamisperiaatteet). Tsättäile ristikostasi kanssani (tsätin ohjeet - katso video).
Nautitaan syksyn kauneudesta! 🍁🍄🍁
- - - Saatan välillä estää kirjautumatta kirjoittamisen - siksi ja muistakin syistä suosittelen kirjautumista.
Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkki Google Gemini tekoälyn käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -TapioSivustovastaavaLinnut ovat kivoja. Niitä piirtelin 20 vuotta sittenkin tietokoneella Expression 2 ja Wacon Pen Partner piirtoalustalla. Harmi, ettei piirtoalusta enää toimi uudempien Windows-versioiden kanssa.
Myös lokit ovat kauniita lintuja, joita on ilo piirrellä.
Jelpataan toisiamme (auttamisperiaatteet). Tsättäile ristikostasi kanssani (tsätin ohjeet - katso video).
- - - Saatan välillä estää kirjautumatta kirjoittamisen - siksi ja muistakin syistä suosittelen kirjautumista.
Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkki Google Gemini tekoälyn käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -TapioSivustovastaavaTein perheyhteisöömme kuuluvasta koirasta kuvia myös uudemmalla laitteella. Niissä koira on kuvattu realistisemmin kuin vanhalla laitteella tekemissäni kuvissa, mutta ei liian yksityiskohtaisesti.
Eräästä niistä eräs ammattikuvittaja sanoi:
Hyvältä näyttää. Olet tavoittanut oleellisia asioita.
En nyt laita tänne esille uudempia koirakuvia lemmikkikoirastamme.
Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkki Google Gemini tekoälyn käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -mercurial_31VierasHaluan olla samaa mieltä kanssanne siitä, että eläinten turkin piirtäminen on erittäin vaikeaa, varsinkin jos pitää kiinni tietystä tyylistä. Muuten, tyylistä puheen ollen, pidän todella paljon töistänne. Vietin paljon aikaa katsellen sivustonne nokkelia karikatyyrejä tunnetuista henkilöistä ja ihailin niiden korkeaa laatua. Olen aina halunnut kokeilla itseäni tässä genressä.
Mitä tulee eläinten ja lintujen piirustuksiin, olen samaa mieltä siitä, että lokkien piirtäminen on nautinnollista. Ystäväni, joka tekee tatuointeja old school -tyylillä, opetti minulle, kuinka piirtää lokkeja, ja nyt nämä lokkikuvat ovat suosikkejani.[Moderaattirin kommentti. Poistin linkin, jollaistaa en halua sivustollani olevan.]
TapioSivustovastaavaTurkillisten eläinten piirtäminen jäi, kun nimenomaisesti turkki oli hankala piirtää. Linnut onnistuivat paljon paremmin.
Käytän jonkin verran piirroksiani ristikoissani. Nykyisin niitä on lähinnä vain pääkuvissa (linkit ristikoihin löytyy täältä).
Ristikoihini en muita itse piirtämiäni eläimiä käyttäisi kuin lintuja. Muut eläinkuvat teettäisin tekoälyllä (lintukuvia, joita ei ennestään ollut itse tehtyjä kuvia, teetin tekoälyllä).
Karikatyyreissä hain muotoja tietokoneavusteisesti. Kyse ei mistään automaatiosta vaan kokeiluista, mikä muutos toimii. Mesh Transform avulla voi kokeilla muodon muutoksia. Jos kokeilu onnistuu, tuloksen voi hyväksyä. Muuntotoimenpiteitä joutuu usein toistamaan ja tekemään muutoksia asteittain. Toimintoa voi verrata siihen, että käyttäisi muovaluvahaa lattanoiden figuurien luomiseen. Niitä on ollut tarkoitus lisätäkin, mutta on jäänyt tekemättä. Niitä ei voi teetättääkään ykyisillä tekoälyillä, sillä suomalaisista henkilöistä tekoälyt eivöt osaa karikatyyrejä luoda.
Kyösti ”Köpi” Kalliosta ei karikatyyriä pyydettäessä tullut lainkaan näköinen kun syötin ohjelmalle erään hänestä olevan kuvan.
Ohjelma kaivannee paljon materiaalia tunnistettavien kuvien luomiseen.
PS. Mesh Transform voi myös käyttää Perspective form ohella valokuvattujen kuvien vääristymien korjailuun. Voi esim. normalisoida ns. sammakkoperpektiivilinssin tuottamaa kuvaa. Kaartuneet linjat saa suoriksi-
Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkki Google Gemini tekoälyn käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -
Yhdistä näiden avulla:
Sulje lisäikkuna