Merkitty: Arto Kuivanen, Unski Kivistö
- Tämä aihe sisältää 12 vastaukset, 1 ääni, ja päivitettiin viimeksi 15.11.2025 11:58
Tapio toimesta.
- JulkaisijaArtikkelit Kommentit
Tapio
SivustovastaavaEntiseen tyyliin auttamista.
Jelpataan toisiamme (auttamisperiaatteet). SK, IS, Pelikaanit, Iisakki, muut julkaisut ja omat ristikot.
Tsättäile ristikostasi kanssani Magmassa (Tsätin ohjeet KATSO VIDEO)
- - - Jos en ole paikalla, kokeile AI-työkaluja, joita löydät kommentointilomakkeen jälkeen valikosta Linkkisetti . - - -
🌼☘️🪻☘️🪻☘️🌼
PenuVierasS.32 viitamäki,mikä on maaliviivan päässä?
Tapio
SivustovastaavaJos kyse uusimmasta ristikosta, täällä ei ole tapana kertoa ratkaisusanoja.
Jelpataan toisiamme (auttamisperiaatteet). SK, IS, Pelikaanit, Iisakki, muut julkaisut ja omat ristikot.
- - - Jos en ole paikalla, kokeile AI-työkaluja, joita löydät kommentointilomakkeen jälkeen valikosta Linkkisetti . - - -
🌼☘️🪻☘️🪻☘️🌼
A. SkottiVierasKuivanen 22, vasen alareuna, vihjeen EPPU alapuolella on urheiluväline tms. Laatijan hakema ratkaisu ei kuitenkaan sitä ole. Laatija on hakemassa rikosoikeudellista termiä. Ts. urheiluvälineen sijasta vihjeenä voisi olla mikä tahansa. Tämä nyt ei ole ongelmallinen kohta, mutta en itse pidä tämän kaltaisista vihjeistä.
A. SkottiVierasKivistö 30. Olen saanut kutakuinkin valmiiksi. En ymmärrä vasemman alemman ratkaisujani vihjeisiin EET ATAEN ja TUNSI S….NAN. Lähetin kuvan, ne on kysymysmerkein merkitty. Voisiko olla virheitä ratkaisuissani?
Tapio
SivustovastaavaA. Skotti:
Kivistö 30. Olen saanut kutakuinkin valmiiksi. En ymmärrä vasemman alemman ratkaisujani vihjeisiin EET ATAEN ja TUNSI S….NAN. Lähetin kuvan, ne on kysymysmerkein merkitty. Voisiko olla virheitä ratkaisuissani?
EET ATAEN
Näytä/piilota apusisältö:Ns. typiste – lisää vihjeen molempiin sanoihin kirjain.TUNSI S….NAN 2. ja 4. kirjain muuksi kirjaimeksi vaihtamalla saa järkeä (vihjeen KASI logiikkaa jää kyllä hämäräksi).
🌼☘️🪻☘️🪻☘️🌼
A. SkottiVierasTuo EET ATAEN -vihje on nyt hallussa. Mutta TUNSI S….NAN jää kyllä hämäräksi. Jotain muuta täytyy olla pielessä, enhän ymmärrä ratkaisuani kohtaan KASI.
A. SkottiVierasSain nyt Kivistö 30 vas. alanurkan tehtyä. Itse asiassa yksinkertainen ratkaisu! Ne ovatkin joskus vaikeimpia.
Tapio
SivustovastaavaKeksitkö vihjeen KASI idean, joka minulla jäi hämäräksi?
🌼☘️🪻☘️🪻☘️🌼Tapio
SivustovastaavaA. Skotti:
Kuivanen 22, vasen alareuna, vihjeen EPPU alapuolella on urheiluväline tms. Laatijan hakema ratkaisu ei kuitenkaan sitä ole. Laatija on hakemassa rikosoikeudellista termiä. Ts. urheiluvälineen sijasta vihjeenä voisi olla mikä tahansa. Tämä nyt ei ole ongelmallinen kohta, mutta en itse pidä tämän kaltaisista vihjeistä.
Voi pesismailaa käyttää ratkaisusanan osoittamassa tarkoituksessa.
Näytä/piilota apusisältö:Tietynlaisissa mielenosoituksissa.Jelpataan toisiamme (auttamisperiaatteet). SK, IS, Pelikaanit, Iisakki, muut julkaisut ja omat ristikot.
🌼☘️🪻☘️🪻☘️🌼
A. SkottiVierasKyllähän lähes kaikkia esineitä voi käyttää kyseisessä merkityksessä, mutta se edellyttää rikoksen tunnusmerkistön täyttymisen. Eli kun näen esineen joko kuvassa tai todellisuudessa, en näe sitä ko. merkityksessä. Esim. autotallini ei ole täynnä ko. tarkoitukseen tehtyjä esineitä ennen kuin itse niistä jollakin teen väkivaltaa. En ole kuitenkaan lähtemässä tälle polulle.
A. SkottiVierasKivistö 30. KASI on ainakin Google-tavaraa. Ellei omaa laajempaa kulttuuritietämystä. Itse en omaa näköjään.
Tapio
SivustovastaavaJoo olikin tosiaan Google-tavaraa eikä kirjainjekkuvihje.
🌼☘️🪻☘️🪻☘️🌼
![]() | - KLIKKAA MARRASKUUN RISTIKKO UUTEEN VÄLILEHTEEN! (kaikki luodut ristikot) |

Yhdistä näiden avulla:
Sulje lisäikkuna