• Tämä aihe sisältää 12 vastaukset, 1 ääni, ja päivitettiin viimeksi 15.11.2025 11:58 Tapio toimesta.
Esillä 13 viestiä, 1 - 13 (kaikkiaan 13)
  • Julkaisija
    Kommentit
  • #36806 Kommentoi
    Tapio
    Sivustovastaava

Entiseen tyyliin auttamista.

Jelpataan toisiamme (auttamisperiaatteet). SK, IS, Pelikaanit, Iisakki, muut julkaisut ja omat ristikot.

Tsättäile ristikostasi kanssani Magmassa (Tsätin ohjeet KATSO VIDEO)

- - -  Jos en ole paikalla, kokeile AI-työkaluja, joita löydät kommentointilomakkeen jälkeen valikosta Linkkisetti . - - -
    🌼☘️🪻☘️🪻☘️🌼

#36799 Kommentoi
    Penu
    Vieras

S.32 viitamäki,mikä on maaliviivan päässä?

#36802 Kommentoi
    Tapio
    Sivustovastaava

Jos kyse uusimmasta ristikosta, täällä ei ole tapana kertoa ratkaisusanoja.

Jelpataan toisiamme (auttamisperiaatteet). SK, IS, Pelikaanit, Iisakki, muut julkaisut ja omat ristikot.

- - -  Jos en ole paikalla, kokeile AI-työkaluja, joita löydät kommentointilomakkeen jälkeen valikosta Linkkisetti . - - -
    🌼☘️🪻☘️🪻☘️🌼

#36816 Kommentoi
    A. Skotti
    Vieras

Kuivanen 22, vasen alareuna, vihjeen EPPU alapuolella on urheiluväline tms. Laatijan hakema ratkaisu ei kuitenkaan sitä ole. Laatija on hakemassa rikosoikeudellista termiä. Ts. urheiluvälineen sijasta vihjeenä voisi olla mikä tahansa. Tämä nyt ei ole ongelmallinen kohta, mutta en itse pidä tämän kaltaisista vihjeistä.

#36817 Kommentoi
    A. Skotti
    Vieras

Kivistö 30. Olen saanut kutakuinkin valmiiksi. En ymmärrä vasemman alemman ratkaisujani vihjeisiin EET ATAEN ja TUNSI S….NAN. Lähetin kuvan, ne on kysymysmerkein merkitty. Voisiko olla virheitä ratkaisuissani?

#36822 Kommentoi
    Tapio
    Sivustovastaava

A. Skotti:

Kivistö 30. Olen saanut kutakuinkin valmiiksi. En ymmärrä vasemman alemman ratkaisujani vihjeisiin EET ATAEN ja TUNSI S….NAN. Lähetin kuvan, ne on kysymysmerkein merkitty. Voisiko olla virheitä ratkaisuissani?

EET ATAEN

Näytä/piilota  apusisältö:
    Ns. typiste – lisää vihjeen molempiin sanoihin kirjain.

TUNSI S….NAN 2. ja 4. kirjain muuksi kirjaimeksi vaihtamalla saa järkeä (vihjeen KASI logiikkaa jää kyllä hämäräksi).

🌼☘️🪻☘️🪻☘️🌼

#36825 Kommentoi
    A. Skotti
    Vieras

Tuo EET ATAEN -vihje on nyt hallussa. Mutta TUNSI S….NAN jää kyllä hämäräksi. Jotain muuta täytyy olla pielessä, enhän ymmärrä ratkaisuani kohtaan KASI.

#36826 Kommentoi
    A. Skotti
    Vieras

Sain nyt Kivistö 30 vas. alanurkan tehtyä. Itse asiassa yksinkertainen ratkaisu! Ne ovatkin joskus vaikeimpia.

#36829 Kommentoi
    Tapio
    Sivustovastaava

Keksitkö vihjeen KASI idean, joka minulla jäi hämäräksi?

🌼☘️🪻☘️🪻☘️🌼

#36832 Kommentoi
    Tapio
    Sivustovastaava

A. Skotti:

Kuivanen 22, vasen alareuna, vihjeen EPPU alapuolella on urheiluväline tms. Laatijan hakema ratkaisu ei kuitenkaan sitä ole. Laatija on hakemassa rikosoikeudellista termiä. Ts. urheiluvälineen sijasta vihjeenä voisi olla mikä tahansa. Tämä nyt ei ole ongelmallinen kohta, mutta en itse pidä tämän kaltaisista vihjeistä.

Voi pesismailaa käyttää ratkaisusanan osoittamassa tarkoituksessa.

Näytä/piilota  apusisältö:
    Tietynlaisissa mielenosoituksissa.

🌼☘️🪻☘️🪻☘️🌼

#36837 Kommentoi
    A. Skotti
    Vieras

Kyllähän lähes kaikkia esineitä voi käyttää kyseisessä merkityksessä, mutta se edellyttää rikoksen tunnusmerkistön täyttymisen. Eli kun näen esineen joko kuvassa tai todellisuudessa, en näe sitä ko. merkityksessä. Esim. autotallini ei ole täynnä ko. tarkoitukseen tehtyjä esineitä ennen kuin itse niistä jollakin teen väkivaltaa. En ole kuitenkaan lähtemässä tälle polulle.

#36838 Kommentoi
    A. Skotti
    Vieras

Kivistö 30. KASI on ainakin Google-tavaraa. Ellei omaa laajempaa kulttuuritietämystä. Itse en omaa näköjään.

#36839 Kommentoi
    Tapio
    Sivustovastaava

Joo  olikin tosiaan Google-tavaraa eikä kirjainjekkuvihje.

🌼☘️🪻☘️🪻☘️🌼

Esillä 13 viestiä, 1 - 13 (kaikkiaan 13)
Vastaa aiheeseen: Punainen Pelikaani 6/2025

Voit käyttää muotoiluun BBCodes-merkintöjä.
Käyttäjätililläsi ei voi käyttää eidistyneitä BBCode-merkintöjä, ne poistetaan.

Tietosi:

BBCode-merkkaukset + luomani lisämerkkaukset:

[BR][SPACER][HR][UNDERLINE][/UNDERLINE][STRIKE][/STRIKE][SUP][/SUP][SUB][/SUB][COLOR][/COLOR][CODE][/CODE][REVERSE][/REVERSE]

Emoji-valikoima:

🙂 😀 😂 🤨 😮 😥 👿 💡 ❤️ 👍

Kun jotain painikketta klikkaa, tapahtuma joko avaa tai sulkee toiminnon. Mikäli jokin muu toiminto on avoinna, se suljetaan automaattisesti.

Valikko "Lisäkoodeja" avaa mahdollisuuden lisätä hyödyllisiä toimintoja ja koodeja, kuten "Näytä/piilota sisältö" (SPOILER) sekä emoji-ikoneja editoriin. Lue lisää...

Valikko "Linkkisetti" listaa hyödyllisiä linkkejä. Lue lisää...

Valikko "Kuvien lähetys" avaa lomakkeen, jolla voi privaatisti lähettää minulle kuvia. Kyseessä on itsenäinen, upotettu toiminto. Kun kuva on valittu, pitää painaa LATAA-painiketta. LÄHETÄ-painike ei liity kuvien lähetykseen vaan uuden kommentin lähettämiseen! Lue lisää...

Voit tsättäillä ristikostasi kanssani Magmassa (video). Lue lisää...

Saatan välillä estää kirjautumatta kirjoittamisen - siksi ja muistakin syistä suosittelen kirjautumista. Lue lisää...

Lue myös auttamisperiaatteet.

- KLIKKAA MARRASKUUN RISTIKKO UUTEEN VÄLILEHTEEN!
(kaikki luodut ristikot)