- Tämä aihe sisältää 0 vastaukset, 1 ääni, ja päivitettiin viimeksi 28.12.2025 14:56
Tapio toimesta.
- JulkaisijaArtikkelit Kommentit
Tapio
SivustovastaavaLoukkasin jalkani ja säärtä pakotti kovasti ja vieläkin hieman. On minulla ollut erinäisiä kipuja pohkeen lisäksi keskiselässä ja olkapäissä. Niihin helpottava asia on piikkimatto. Yleensä ihon ja piikkimaton välissä on ohut kangas (lakana tai aluspaita). Piikkimatto lisää pintaverenkietoa sekä stimuloi endorfiinin muodostamista. Se puuduttaa kipua ja luo hyvän olon tunteen. Se hävittää täysin tai vähentää merkittävästi jomotuksen ja puutumuksen tunnetta. Säärtä on jomottanut niin paljon, että olen laittanut piikkimaton usein suoraan iholle. Piikit tuntuivat enemmän, mutta myös endorfiinia erittyi enemmän. Päällimmäisenä on hyvänolontunne, jota voisi kutsua kevyeksi endorfiinihumalaksi.
On minulla ollut särkylääkkeitäkin ja Voltareniakin olen käyttänyt, mutta niiden teho ei ole riittänyt. Hetkelliseen, teräävään kipuun sen paremmin lääkkeistä kuin piikkimatosta ei ole ollut mitään hyötyä.
Ymmärrän oman kokemuksen perusteella sadomasokismia. En usko, että kyse on varsinaisesti tai ensisijaisesti seksistä, vaan endorfiinihumalan etsimisestä. Ruoskinta voi olla nautinnollista niin kauan kuin elimistö tuottaa niin paljon endorfiinia, että se voittaa kivun tunteen. Seksistä saa endorfiinia, mutta ruoskinta saattaa tuottaa paljon enemmän endorfiinia kuin seksi. Sadomasokisti saattaa myös nauttia kivun ja endorfiinin ”koktailista”.
Piikkimatto(ja) suoraan iholle saattaa aiheuttaa niin paljon endorfiinin eritystä, että se saattaa vastata kevyttä sadomasokismia vastaavan endorfiinituotannon.
Yritän kysyä lääkärien mielipidettä. Nautinnon ja kivun lievityksen ohella, makuuhaavojen estämisestä saattaisi piikkimatoista olla suuri apu.
Jelpataan toisiamme (auttamisperiaatteet). SK, IS, Pelikaanit, Iisakki, muut julkaisut ja omat ristikot.
Tsättäile ristikostasi kanssani Magmassa (Tsätin ohjeet KATSO VIDEO)
- - - Jos en ole paikalla, kokeile AI-työkaluja, joita löydät kommentointilomakkeen jälkeen valikosta Linkkisetti . - - -
☁️🌨️🌧️🌨️☁️
![]() | - KLIKKAA HELMIKUUN RISTIKKO UUTEEN VÄLILEHTEEN! (kaikki luodut ristikot) |

Yhdistä näiden avulla:
Sulje lisäikkuna