Pelikaaniristikot

Tyyppi: Opastus
Esillä 2 viestiä, 1 - 2 (kaikkiaan 2)
  • Julkaisija
    Artikkelit
    Tapio_xTapio_x
    Avainmestari

Voin tässä osastossa käsitellä joitakin Punaisen Pelikaanin tai Passeli Pelikaanin ristikoita. Ks. tästä muutama ajatus siitä, millä tavoin haluan ristikoita käsiteltävän (lue myös koko säie, jos et ole sitä aiemmin lukenut).

Käsittelen Pelikaaniristikoita lähinnä chatissa. Tämä säie on lähinnä apusäie, jos tulee tarvetta pidempään käsittelyyn. Pelikaaniristikoista. Tarvittaessa liitän kommentteja tiettyä lehteä koskevaan säikeeseen.

Voit vaihtaa ulkoasun toisen näköiseksi. Kokeile eri väriteemoja (siniharmaa, harmaasävy ja tumma)!

Tapio_xTapio_x
    Avainmestari

Kun numero Punainen Pelikaani 4/2020 on julkistettu, 3/2020 tehtävien ongelmakohdat varmaankin moni haluaa jo pois mielestään. Kyselin chatissa olisiko kellään sitä vastaan, jos selitän käsiteltyjä PuPe 3/2020 vihjeitä.

Sain vaikutelman, että joku ei halunnut vielä ratkaisusanojen paljastamista. Eräs toinen rohkaisi julkistaa käsittelemiini vihjeisiin liittyvät ratkaisusanat heti.

Ratkaisin ongelman niin, että jokaisen osittaisen analyysin kohdalla on Näytä analyysi -painike. Jokainen voi valita, haluaako katsoa vai ei.

Teen koosteen niiden sivujen vihjeistä, joiden ristikot olen kokonaan ratkonut ja joiden ratkontaan olen antanut aiemmin vinkkejä.

Punaisen Pelikaanin 3/2020 kohdalla esillä on seuraavat osittaiset vihjeanalyysit alla luetellussa järjestyksessä:

1. Sivulla 16 oleva Pertti Oskalan piilis. 
    2. Sivulla 25 oleva Tuomas Holopaisen ristikko. 
    3. Sivulla 27 oleva Harto Hakosen ristikko.

Olen purkanut niitä vihjeitä, joita minulta on kysytty, itse olen kysynyt tai jotka on esillä siksi, että minulle lähetyssä ristikossa on ollut ratkontavirhe. Oskalasta kysyttiin Suomi24:ssä, muista chatissani.

Vastaavalla tavalla on tarkoitus toimia jatkossa uudempien Punaisten Pelikaanien kanssa.

Huomautus. En ehkä jatkossa kerää vihjeitä Suomi24:stäkään vaan kyselyt pitää tulla joko foorumini tai chatin kautta. En ole kuitenkaan tehnyt tämän suhteen lopullista päätöstä.

Meinasin etsiä ympäri nettiä kysyttyjä vihjeitä. Niin en kyllä en taida jaksaa tehdä. Tätäkään asiaa en tosin ole lopullisesti päättänyt.

Ristikoiden analyysit löytyvät nyt uusista säikeistä. Ensimmäisenä uutena säikeenä on Punaisen Pelikaanin 3/2020 ristikoiden osittaiset vihjeanalyysit.

Punaisen Pelikaanin 3/2020 kohdalla en halua ottaa urakakseni ratkoa loppuja ristikoita. Minulle saa vielä lähettää keskeneräisiä ristikoita palautelomakkeella tai chatin kautta. Chat on parempi paikka vinkkien antamiselle, sillä silloin osittaiset analyysit tulevat peräkkäin eivätkä kommentit katko koosteita.

Huomautus. Tässä foorumiosastossa ei ole lupa keskustella siitä, saanko laittaa analyysejä esille vain en. Poistan kommentit, joissa kyseenalaistetaan analyysieni esille laittamiset. Asiasta saa keskustella moderointiosastolla.

Voit vaihtaa ulkoasun toisen näköiseksi. Kokeile eri väriteemoja (siniharmaa, harmaasävy ja tumma)!

Esillä 2 viestiä, 1 - 2 (kaikkiaan 2)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.

Etusivu Foorumit 1. Sanaristikot 1.3. Pelikaaniristikot Pelikaaniristikot