- Tämä aihe sisältää 1 vastaus, 1 ääni, ja päivitettiin viimeksi 24.4.2019 16:13 Tapio toimesta.
- JulkaisijaArtikkelit Kommentit
- TapioSivustovastaava
Tässä säikeessä on itselleni avoimia tietoteknisluonteisia kysymyksiä, joita olen esittänyt aiemmin blogisivustollani
Tietotekniikassa minulla on datanomi-tason koulutus ja olen toiminut web-ohjelmoijana. Jos saan ratkaisun omiin kysymyksiini, saatan poistaa kysymyksen listalta tai siirtää sen jonnekin muualle. Minulla on juuri nyt käytössä Windows-pöytäkone ja Android-taulutietokone. Olen myös testannut vuoden 2018 iPad 9,7:ää. Haluan aidosti palvella niin Android, Chrome OS, iPad kuin Windows Surface -tablettien omistajia.
- Miten hyvin toimii Flash MS Surface -laitteissa näppäimistöä vaativilla sovelluksilla? Android-laitteessani Ristikkorenki.net 1.0 vaatii FlashFox-selaimen käytön, jolla voi pakottaa näppäimistön esille (sovellus ei automaattisesti tunnista näppäimistön tarvetta eikä näppäimistö siksi tule automaattisesti esille). Onko sama ongelma MS Surface laitteissa kun niitä käytetään vain kosketusnäytöltä? Onko MS Surface -laitteissa ongelmaan olemassa ratkaisu?
- Miten hyvin MS Surfacessa toimii Android- tai iOS-emulaattori ja mikä mahdollisista emulaattoreista olisi paras? Mikäli ostan tulevaisuudessa MS Surface -tabletin, haluaisin käyttää MS Surfacenkin kanssa vain Android- tai iPad-laitteille suunnitellun piirrosohjelman, koska se on käyttötarkoitukseeni paras mahdollinen. Virtuaalikone on käyttötarkoitukseeni liian massiivinen muutos.
- Saisiko lataushakemiston Android- tai iPad-selaimissa välilehteen Windows-selainten tapaan ( file:///C:/Users/Käyttäjän_nimi/Downloads/)? Tällä tavoin lataushakemistoon tallentuneet tiedostot voisi saman tien tulostaa selaimella. Selaimella voisi myös mielellään selata Androidissa kuvahakemistoja kuten olen Windows-selaimilla tehnyt.
- Millainen on Vivaldi-selaimen toimivuus MS Surface -laitteissa?
- Miten hyvin Cicle tai Wacom -firmojen tarjoamat erityisesti piirtämiseen soveltuvat kynät toimivat ja millä laitteilla ne toimivat?
- Onko toimivaa keinoa kiertää se, että iPad-laitteisiin ei saa virallista WhatsApp-sovellusta? Kännykän ja iPadin yhteiskäyttö ei minulla toimi.
- Miten hyvin Chrome OS -käyttöjärjestelmässä toimii Android-sovellukset?
- Foorumeihin liittyen haluan MySQL-hallintaohjelman
https://dev.mysql.com/downloads/installer/
ongelmana on se, että tuossa pakkauksessa pitäisi olla mukana MySQL for Visual Studio. Mutta kun ei ole – vaatii, että etukäteen lataa sen, mutta sivuilta ei saa sitä erikseen ladattua. Kaikki muut vaatimukset lisäpalikoista sain asennettua.
Web-foorumeissa tulleiden keskustelujen satoa:
1. liittyen. iPadissa Puffin-selaimella on sama toiminnallisuus kuin FlaxFoxissa. Selaimen saa myös Windowsille, mutta ainakaan pöytäkoneversiossa ei ollut näppäimistön pakkoaktivointia. Toimivuus MS Surface -laitteissa ei ole tiedossani.
2. liittyen sen verran, että latasin BlueStack–ohjelman, vaikka en tiedä, onko se paras mahdollinen. En ole ohjelmaa vielä testannut. Emulaattorin tarve ja MS Surfacen hinta tekevät MS-tableteista kyllä vähiten houkuttelevia.
3. liittyen sen verran, että eräs keskustelija arveli, että vain Windows-laitteissa voi toivomallani tavalla käyttää nettiselainta myös laitteen sisäisten tiedostojen selaimena.
4. liittyen. Joitain kosketusnäyttöongelmia on, mutta kun Vivaldi on saatavissa vain MS Surfacelle, asilla ei ole kannaltani merkitystä.
6. liittyn. Kierto on mahdollinen, mutta vaatii sen, että omistaa myös iPhone-puhelimen. Mukana on myös mainoksia. Omalle kohdalleni ratkaisu ei toimi.
7. liittyen. Olen yrittänyt saada keskustelua asiasta seuraavissa eri foorumeiden säikeissä:
Minun kanssa siis voi keskustella myös yllä mainituissa foorumeissa sekä twitterissä (Tapio Huuhaa @Tapio_Huuhaa). Lisäksi minut tavoittaa seuraavasta ulkomaisesta foorumista:
Jelpataan toisiamme (auttamisperiaatteet). Tsättäile ristikostasi kanssani (tsätin ohjeet - katso video).
Nautitaan viimeisistä syksyn lehdistä talvea odotellessa! 🍁🍄🍁
- - - Saatan välillä estää kirjautumatta kirjoittamisen - siksi ja muistakin syistä suosittelen kirjautumista.
Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkki Google Gemini tekoälyn käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -TapioSivustovastaavaLaitan esille tälle sivulle yhden ongelman, jota en enää käsittele. Olen kysynyt sitä, saako kuvakaappausta, jolla kuvakaappauksen voisi vyörytettyä näkyvää kuva-aluetta laajemmalle alueelle.
En ainoallakaan selaimella onnistunut vyöryttämään kuvakaappausta vasemman alanurkan alapuolelle tai oikealle IS Extra -palvelussa. On olemassa ohjelmia joilla voi kasata monesta kuvakaappauksesta yhden kuvan. Sain infoa, että kannattaisi kokeilla IrfanView -ohjelmaa (Windows 10), jolla voi kasata kuvan useista kuvista. Vivaldi + IrfanView pääsin eteenpäin, mutta en saanut saumattomia kuvia. Tällä tavoin voisi lähinnä teoriassa saada toimivan lopputuloksen. Tulin siihen johtopäätökseen, että kuvakaappausongelmaa ei voi täysin tyydyttävällä tavalla ratkaista omalla Android-laitteellani. Kuvakaappausten sijaan pitäisi käyttää PDF-dokumentteja, mikä on vaivalloista.
Ongelmaa käsitellessäni sain ehdotuksen käyttää Vivaldi-selainta, sillä siinä on rajaava kuvakaappaus (selaimen saa Windows, Linux ja Mac -käyttöympäristöihin). Käytin sitä Firefoxin ohella IS Extra palvelua testatessani. Valitettavasti selaimessa on täsmälleen sama ongelma kuin Firefoxin kanssa. Kuvakaappausta ei IS Extra -palvelussa saa vyörytettyä vasemman alakulman ohitse. Kiitän lähettäjää kuitenkin ehdotuksesta, sillä Vivaldi-selain on erinomainen. Laitoin esille kaksi asiaan liittyvää kommenttia kiitoksena kommenttien lähettäjälle. Vaikka itse ongelma ei Vivaldilla ratkennut, itse Vivaldin käytön ehdotus oli kannaltani niin hyvä, että mainitsen siitä blogikirjoituksessani sekä sivulla PC tablet-tietokoneen rinnalla. Vivaldi on nykyisin pääselaimeni enkä käytä muita selaimia juuri lainkaan.
Sain tähän seuraavanlaisia vastauksia:
koska jossain hausit sellaista ohjelmaa, jolla voisit ottaa määrämittaisia kaappauksia nettisivuilta ja pdfistä. tässä sulle sellainen. lataa ja asenna vivaldi-selain läppäriisi: https://vivaldi.com/download/
vivaldilla voi ottaa määrämittaisia kaappauksia! oikeassa alakulmassa on kameran kuva. sillä pystyy ottamaan sivuilta määrämittaisia kuvia. opettele.
Vivaldilla näyttöalaa voi suurentaa ja pienentää. eiköhän ongelma jo ratkea.
mallikuvat taas:
https://aijaa.com/5Mv3FI
https://aijaa.com/7myH2wpari mallikuvaa:
https://aijaa.com/NlCANQ
https://aijaa.com/9ejJFcmallikuvat ovat tältä sivulta. toimii myös pedareihin.
hauskoja kaapauksia!
Jelpataan toisiamme (auttamisperiaatteet). Tsättäile ristikostasi kanssani (tsätin ohjeet - katso video).
Nautitaan viimeisistä syksyn lehdistä talvea odotellessa! 🍁🍄🍁
- - - Saatan välillä estää kirjautumatta kirjoittamisen - siksi ja muistakin syistä suosittelen kirjautumista.
Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkki Google Gemini tekoälyn käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -
Yhdistä näiden avulla:
Sulje lisäikkuna