• Tämä aihe sisältää 3 vastaukset, 1 ääni, ja päivitettiin viimeksi 20.7.2019 13:09 Tapio toimesta.
Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
  • Julkaisija
    Kommentit
  • #622 Kommentoi
    Tapio
    Sivustovastaava

    Tämä on säie, jossa voi asiallisesti keskustella sivuston säännöistä (asiaton kommentti siirtyy toiseen säikeeseen).

    Muistutan, että tämä osasto on vain tätä foorumia koskeva, joten voi keskustella vain tämän foorumin säännöistä.

    Jelpataan toisiamme (auttamisperiaatteet). Tsättäile ristikostasi kanssani (tsätin ohjeetkatso video).

    Kevään kukkia ihailtavana. 🌼

    - - - Saatan välillä estää kirjautumatta kirjoittamisen - siksi ja muistakin syistä suosittelen kirjautumista.
    Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkki Google Gemini tekoälyn käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -

    RATKO HUHTIKUUN TAPIO HUUHAA

    #653 Kommentoi
    Tapio
    Sivustovastaava

    Laitan vähän taustaa eräille sääntökohdille.

    3. Asioita saa käsitellä perusteellisesti ja se on tällä keskustelusivustolla jopa erittäin toivottavaa, koska päämääränä on auttaa kaiken tasoisia ratkoja pääsemään alkuun ja eteenpäin. Tällöin on tarpeen käsitellä asioita erittäin perusteellisesti ja tarvittaessa hyvinkin pitkään. Pitkiin asian vierestä jaaritteluihin ja saman asian toistamiseen eli jankkaamiseen sekä trollaamiseen (tahalliseen häiritsemiseen) ja spämmäämiseen (sama asia tuodaan esille useassa paikassa) saatetaan kuitenkin puuttua huomautuksella tai viestien poistamisella.

    Meikälaisen tapaisilla ihmisillä on vaarana pitkiinkin käsittelyihin. Siihen pitää antaa tilaa. Haluan antaa sille tilaa enemmän kuin mitä minulle on aikoinaan haluttu antaa.

    5. Toisten keskustelijoiden persoonaan menevät, vähättelevät, ivalliset ja piikittelevät kommentit poistetaan.  Sellaisiksi lasketaan myös pyrkimykset hiljentää toisen näkökulmat ja täten pyritään vähentämään jonkun sananvapautta. Vähätteleväksi kommenteiksi lasketaan myös oman erinomaisuuden korostaminen esim. siinä kuinka nopeasti on jonkin tehtävän ratkaissut, sillä kommentti voi sisältää toisten ratkontataitojen vähättelyä. Myös keskustelu toisten kommentoijien motiiveista ei tavanomaisessa keskustelusäikeessä ole sallittua. Tavanomainen säie ei ole paikka toisista ihmisistä kommentoimiseen vaan vain asioiden käsittelyyn. Tällaisten viestien poisto tehdään myös siksi, ettei kukaan provosoisi tai provosoituisi.

    Olen kohdannut piikittelyä erittäin paljon ja tiedän, miltä se tuntuu. Siksi sille on nollatoleranssi.

    Minua on yritetty hiljentää.

    Omakehu ei ole suotavaa, sillä tarkoitus on pitää kynnys kysymysten esittämiseen mahdollisimman matalana. Alkuperäinen tarkoitus oli, että aloittelevatkin ratkojat uskaltavat kysyä. Olen kokenut jotkut omakehut toisaalla varsin vastenmielisinä.

    Pyrkimys on estää provosoitumista, jota syntyy turhan herkästi.

    11. Kirjoita viestisi oikeaan säikeeseen…

    Säikessä harhaudutaan usein sivuraiteille ja säikeen pääasia voi jäädä toissijaiseki. En hyväksy juuri lainkaan sivuraiteille menneitä kommentteja. Moderaattoria tai toisen persoonaa liittyvää keskustelua en salli lainkaan tavallisessa säikeessä vaan niitä huomatessani poistan kommentin tai siirrän muualle. Sivuraiteille ajatuneita asioita varten on minulla siksi ”siirtovaunu”.

    15. Älä huuda äläkä kiroile. Isojen kirjainten käyttö oman viestin voimistamiseen on netissä huutamista. Jos haluat korostaa yksittäistä sanaa, käytä lihavointia. Käytä sitäkin harkiten. Voit korostaa myös kursivoinnilla (se soveltuu parhaiten erisnimien korostamiseen)…

    Opetellaan käyttäytymään fiksusti! Onko todella hirveän vaikea itse kunkin opetella täällä parempaa käytöstä?

    Jos sääntöni ei kelpaa, sitten ei – missään nimessä en halua, että sivustollani käyttäydytään epäasiallisesti.

    Minun itsenikin täytyy aina tämä asia muistaa ja saatan itsekin toimia väärin. Jos esitän asiani loukkaavasti, voin siirtää oman kommenttinikin moderointiosastoon. Perustelut minun kommenttini poistoon tulee esittää moderaattoriosastolla eikä missään muualla.

    Jelpataan toisiamme (auttamisperiaatteet). Tsättäile ristikostasi kanssani (tsätin ohjeetkatso video).

    Kevään kukkia ihailtavana. 🌼

    - - - Saatan välillä estää kirjautumatta kirjoittamisen - siksi ja muistakin syistä suosittelen kirjautumista.
    Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkki Google Gemini tekoälyn käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -

    RATKO HUHTIKUUN TAPIO HUUHAA

    #1061 Kommentoi
    Tapio
    Sivustovastaava

    Sääntömuutos. Nimimerkin käytössä on nyt kaksi tapaa.

    1. Valitse nimimerkki, jota kukaan muu ei sivustolla käytä. Käytä vain tuota yhtä nimimerkkiä. Tähän  voi moderaattorilta pyytää poikkeuslupaa. Moderaattorilta voi pyytää oikeutta vaihtaa nimimerkkiä tai erittäin poikkeuksellisissa tapauksissa jopa käyttää kahta nimimerkkejä. Ilman lupaa tehdyt nimimerkit vaihdot tai useiden nimimerkkien käytöt voivat aiheuttaa jopa kahden kuukauden mittaisen kirjoituskiellon.
    2. Kirjoita anonyymisti. Käytä tällöin nimimerkkiä Anonyymi ja s-postiosoitetta anonyymi@anonyymi.com. Nimimerkin Anonyymi käyttäjien kommenttien asiallisuuteen kiinnitetään erityisesti huomiota.

    Voin itsekin kirjoittaa anonyymisti tilanteissa, joissa olen saanut ristikoihin liityvän kommentin s-postin kautta. Julkaisen s-postin sisällön anonyymisti.

    Tällaisissa asioissa on kyse vain ja ainoastaan siitä, että olen saanut vastauksen johonkin ristikko-ongelmaani s-postin välityksellä (esimerkki).

    Mitään henkilökohtaista keskustelua en tietenkään julkaise.

    Jelpataan toisiamme (auttamisperiaatteet). Tsättäile ristikostasi kanssani (tsätin ohjeetkatso video).

    Kevään kukkia ihailtavana. 🌼

    - - - Saatan välillä estää kirjautumatta kirjoittamisen - siksi ja muistakin syistä suosittelen kirjautumista.
    Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkki Google Gemini tekoälyn käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -

    RATKO HUHTIKUUN TAPIO HUUHAA

    #1200 Kommentoi
    Tapio
    Sivustovastaava

    Muutin sivuja Säännöt ja Valvontakäytännöt. Poistin toistaiseksi ennakkosensuurin kirjautumattomilta käyttäjiltä. Muutin siihen liittyen valvontakäytäntöjä.

    Jelpataan toisiamme (auttamisperiaatteet). Tsättäile ristikostasi kanssani (tsätin ohjeetkatso video).

    Kevään kukkia ihailtavana. 🌼

    - - - Saatan välillä estää kirjautumatta kirjoittamisen - siksi ja muistakin syistä suosittelen kirjautumista.
    Tutustu kommentointilomakkeen yhteydessä oleviin toimintoihin! Niistä löytyy mm. SPOILER-toiminto (harjoittelusäie), linkki Google Gemini tekoälyn käyttämiseen ja kuvien lähettäminen minulle privaatisti. - - -

    RATKO HUHTIKUUN TAPIO HUUHAA

Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
Vastaa aiheeseen: Keskustelua säännöistä

Voit käyttää muotoiluun BBCodes-merkintöjä.
Käyttäjätililläsi ei voi käyttää eidistyneitä BBCode-merkintöjä, ne poistetaan.

Tietosi:


BBCode-merkkaukset + luomani lisämerkkaukset:

[BR][SPACER][HR][UNDERLINE][/UNDERLINE][STRIKE][/STRIKE][SUP][/SUP][SUB][/SUB][COLOR][/COLOR][CODE][/CODE][REVERSE][/REVERSE]

Emoji-valikoima:

🙂 😀 😂 🤨 😮 😥 👿 💡 ❤️ 👍

Kun jotain painikketta klikkaa, tapahtuma joko avaa tai sulkee toiminnon. Mikäli jokin muu toiminto on avoinna, se suljetaan automaattisesti.

Valikko "Lisäkoodeja" avaa mahdollisuuden lisätä hyödyllisiä toimintoja ja koodeja, kuten "Näytä/piilota sisältö" (SPOILER) sekä emoji-ikoneja editoriin. Lue lisää...

Valikko "Linkkisetti" listaa hyödyllisiä linkkejä. Lue lisää...

Valikko "Kuvien lähetys" avaa lomakkeen, jolla voi privaatisti lähettää minulle kuvia. Kyseessä on itsenäinen, upotettu toiminto. Kun kuva on valittu, pitää painaa LATAA-painiketta. LÄHETÄ-painike ei liity kuvien lähetykseen vaan uuden kommentin lähettämiseen!. Lue lisää...