Keskustelua foorumien toimintatavoista

Sivustoni Foorumit 5. Moderointi Keskustelua foorumien toimintatavoista

Tyyppi: Yleiskeskustelu

Tämä aihe sisältää 1 vastaus, 1 kirjoittaja, ja siihen kirjoitti viimeksi Tapio_Huuhaa 29.4.2019 14:33.

• Julkaisija
    Tapio_Huuhaa
    Ylläpitäjä

Tässä säikeessä saa keskustella yleisellä tasolla eri foorumien toimintatavoista ja niillä toimisesta. Ennen kuin kukaan kirjoittaa mitään, toivon, kirjoittaja lukee ensin säikeen Mitä on kirjoittelun vapaus ja fiksuus.

Tässä säikeessä ei lainkaan hyväksytä toisen henkilön persoonaan menevää piikittelyä ja mollausta. Keskustelu ei saa muutenkaan mennä henkilökohtaisuuksiin. Puutun myös tarpeettomaan alatyyliseen kirjoitteluun.

Olen itse huomannut, että jotkut foorumit ovat äärimmäisen tarkkoja siitä, että keskustelu pysyy täsmälleen asiassa. Tässä säikeessä ei tähän asiaan kiinnitetä lainkaan huomiota, sillä tämä säie itsessään on tavallaan sivuraide.

Laitoin tämän moderointiosastolle, sillä tavallaan tässä on kyse siitä, mikä yleisesti ottaen voisi olla sivutoilla hyviä moderointikäytäntöjä.

• #675 Vastaus
    Tapio_Huuhaa
    Ylläpitäjä

Taustaa. Minut itseni on ajettu pois Sanariksen foorumista, mistä syystä tämä foorumi ylipäätänsä on olemassa. Foorumien toimintatavoista on viimeaikoina ollut keskustelua Sanariksen foorumin ohella Suomi24:ssä.

Olen myöntänyt sen, että osittain kyse on minun omasta vioistani. Sen ole tuonut esille myös Suomi24-palstalla. Lähinnä kyse on siitä, että saatan toisinaan jankata liian pitkään – tuon tähän liittyvän näkökulman esille tällä sivustolla säikeessä Keskustelua säännöistä. Kerron em. säikeessä myös syitä, miksi haluan toimia täällä toisin ja miksi säännöt ovat mitä ovat.

Vastaa aiheeseen: Keskustelua foorumien toimintatavoista

Voit käyttää muotoilussa BBCode-merkintöjä.
Et voi käyttää muotoilussa edistyneempiä (advanced) BBCode-merkintöjä. Tallennettaessa ne poistetaan.

Tietosi:

Sivustoni Foorumit 5. Moderointi Keskustelua foorumien toimintatavoista